به گزارش پارس به نقل از ایسنا؛  محمود حجتی امروز - شنبه - در نشست مشترک اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که همراه با معاون اول رییس جمهور، وزیر امور اقتصاد و دارایی و وزیر صنعت، معدن و تجارت مهمان اعضای اتاق بازرگانی ایران بود، اظهار کرد: عمده مشکلی که سر راه اقتصاد ما وجود دارد این است که تولید در کشور با توجه به سازوکارهایی که داریم اقتصادی نیست و اگر تولیدی داریم در حاشیه آن می‌توانیم چیزهای دیگری را کسب کنیم.

این مساله در بخش کشاورزی و به صورت بیشتر در بخش صنعت وجود دارد.

وی افزود: باید راهکاری پیدا کنیم که تولید در کشور اقتصادی شود. متاسفانه سازوکارهایمان به گونه‌ای است که در آنجایی که تولید داریم نمی توانیم آن را به بازار هدف برسانیم و از طرفی به صورت ناخودآگاه دنبال این هستیم که اگر ارزی در اختیار داریم تولید سایر کشورها را وارد کنیم.

امروز بخش کشاورزی در این زمینه به شدت رنج می‌برد.

به گفته حجتی هفت - هشت محصول اساسی در کشاورزی داریم که در بازاریابی‌شان گرفتار شده ایم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: امروز در تخم مرغ و مرغ دچار بحران هستیم چرا که بیش از یک میلیون تن مازاد تولید داریم. با وجود آن که صادرات ما بیش از دو برابر شده است.

وی افزود: در زمینه سیب و خرما همین مشکل وجود دارد و بیش از یک میلیون تن اضافه تولید در زمینه تولید سیب داریم. همچنین خرماها روی دست‌مان باقی مانده است.

ما حداقل باید ۵۰۰ هزار تن سیب صادر کنیم اما در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار تن امکان صادرات نداریم. البته در زمینه صادرات میگو افزایش ۸۰ درصدی داشته‌ایم.