به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، سايت ريحانه نوشت: بانوان مسلمان در هر كجاي عالم كه باشند، يك اشتراك واحد دارند و آن عفافي است كه در قالب حجاب خواستار آن هستند. خواسته‌اي كه نه در اجبار مي‌گنجد نه قانون و تبصره‌هايش هستند كه زن مسلمان را ملزم به اجراي ذاتي آن مي‌كنند.

چه بسيار كشورهايي كه حجاب در آن جرم است و چه بسيار زناني كه همچنان براي كسب اين آزادي انساني تلاش مي‌كنند و مي‌جنگند و تا پاي جان براي خواسته خود ايستادگي مي‌كنند درست مثل مروه شرويني همان شهيده حجاب.

حالا بشنويد از حال و هواي دو تن از زنان تونسي وقتي حجاب زنان ايراني را مشاهده كردند، زناني كه به تازگي اجازه يافته‌اند عكس محجبه براي گذرنامه‌هاي خود انتخاب كنند.

مونا بنت حسن برنامه ساز تلويزيون ملي تونس است كه به تازگي شيعه شده است وي در كشورش از كت و شلوار به عنوان پوشش استفاده مي‌كند اما مي‌گويد كه يك لباس بلندي دارد كه معتقد است به دليل پوشيدگي آن و احترامي كه بايد در هنگام نماز در مقابل پروردگار رعايت كرد از آن استفاده مي‌كند.

toonesichador

وي با حضور در خيابان‌هاي تهران و به محض مشاهده چادر زنان ايراني مي‌گويد: اين مدل چادر نشاندهنده هويت زنان ايراني است و لباسي است كه زن در آن پوششي كامل دارد.

مونا كه مدل ساده چادر را پسنديده بود اصرار داشت تا حتماً قبل از ورود به حرم حضرت معصومه (س) حتماً با اين نوع پوشش وارد صحن و حرم بشود.

وي در خصوص اين اقدام خود گفت كه «پوشش من بايد مورد پسند خانم فاطمه معصومه (س) باشد، به غير از اين احساس مي‌كنم كه نسبت به ايشان بي‌احترامي كرده‌ام».

toonesichador1

سهام بنت محمد نيز بانوي حقوقدان و پژوهشگر تونس كه به تازگي موفق شده است تصوير محجبه‌ خود را بروي كارت شناسايي و گذرنامه‌اش بگذارد اين طور ادامه مي‌دهد: وقتي در لباس زنان ايراني هستم احساس راحتي دارم، اذيت نمي‌شوم و مي‌خواهم در تونس نيز از اين نوع حجاب استفاده كنم.

toonesichador2

سهام از مدل شالي چادرايراني خوشش آمده و اين طور مي‌گويد: علي رغم اينكه من در كشورم نيز حجاب دارم اما وقتي از اين مدل چادر استفاده كردم تازه حس مي‌كنم اين همان مدل حجابي است كه واقعاً فرم بدن زن را مي‌پوشاند.

toonesichador3