به گزارش پارس به نقل از فارس، علیرضا محجوب با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه این کمپین موضوعاتی مانند آلودگی هوا، اصلاح رفتارهای ترافیکی و مدیریت پسماند در پایتخت را در بر می گیرد، نیاز است تا در کنار مجموعه شهرداری تهران سایر سازمان های مسئول نیز حضور داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در تهران ادامه داد: در بیشتر شهرهای توسعه یافته زباله به عنوان طلای کثیف در افزایش درآمد شهری تاثیر زیادی درد، اما متاسفانه در تهران در سال های گذشته به اهمیت این موضوع واقف نبودند.خوشبختانه در یک دهه اخیر دکتر قالیباف، شهردار تهران با تغییر بنیادی در مدیریت پسماند شهر تهران توانست توجه مردم و سرمایه گذاران را به ارزش اقتصادی پسماندها جلب کند.

دبیر کل خانه کارگر با تاکید بر اینکه در خصوص تفکیک زباله از مبداء نیاز به آموزش های شهروندی است، بیان کرد: مردم باید بیاموزند که زباله می تواند به یک ثروت برای شهر تبدیل شود به همین خاطر عدم توجه به تفکیک زباله در میان خانواده ها به مصداق کفران نعمت و ثروت برای کلانشهری همچون تهران است.

وی در ادامه صحبت های خود با تاکید به لزوم مشارکت NGO ها و سازمان های خود انگیخته مردمی برای اجرای اهداف کپین آسمان آبی، زمین پاک یادآور شد: این مردم هستند که باید حتی قبل از مسئولان و متولیان برای بهبود شرایط زیست شهری خود اقدام کنند و مطالبات خود را در این زمینه از مدیریت شهری و دولت بخواهند. اما خوشبختانه در سال های اخیر شهرداری تهران در تمامی حوزه ها توانسته ارتباط خوبی را با NGO ها ایجاد کند.

محجوب با بیان اینکه در مساله آلودگی هوا در کنار خودروهای فرسوده و سوخت بی کیفیت باید به مساله خروج صنایع آلاینده از محدوده شهر تهران نیز توجه ویژه داشت، گفت: حتی قرار گرفتن صنایع آلاینده در حریم شهر تهران نیز می تواند باعث الودگی پایتخت شود. بهتر است که وزارت صنایع و سازمان محیط زیست کشور نیز به عنوان متولیان امکان خروج کارخانه ها و صنایع آلایند را از محدوده شهر تهران تسریع بخشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان باید بدانند که دیگر تهران طاقت دود و آلودگی هوا را ندارد، افزود: امیدواریم که همزمان با اجرای کمپین آسمان آبی، زمین پاک سازمان های دیگر نیز باید با اجرای قوانین بتوانند در این زمینه مدیریت شهری تهران را یاری دهند به این خاطر که متولی اهش آلودگی هوا در تهران تنها شهرداری تهران نیست.

وی با اشاره به همکاری مجلس با مدیریت شهری تهران در اجرای این کمپین یادآور شد: بنده اعتقاد دارم که کلانشهرهای کشور به ویژه تهران نیاز به قوانین خاص در مساله کاهش آلودگی هوا و ترافیک دارند به همین دلیل انتظار ما از شهرداری و شورای شهر تهران این است که همزمان با اجرای کمپین آسمان آبی، زمین پاک طرح های مورد نیاز را برای تصویب در مجلس از طریق شورای عالی استان ها ب مجلس بفرستند و منتظر دولت نباشد. نمایندگان مجلس این آمادگی را دارند تا بعد از بررسی این طرح ها به صورت مستقیم تصویب کنیم.