یکی از ویژگیهای جریانات تکفیری و اسلامهای بدلی اینه که جز خودش هیچ کس رو قبول نداره؛ میگه همه کافرند جز من! برای همینم با همه سر جنگ داره؛ نه شیعه میشناسه نه سنی، نه مسلمون حالیشه نه مسیحی.. برخلاف "اسلام ناب محمدی" که رفتارش مبتنی بر احترام به پیروان ادیان الهی و مذاهب دیگه س، و شعارش هم دعوت به وحدت و تعایش و همزیستی مسالمت آمیزه.

DSC_0420

وقتی چند روز بعد از آزادسازی شهر استراتژیک «القصیر» در سوریه وارد این شهر شدیم، چیزی که خیلی جلب توجه کرد، خیابونی بود که در اون یک مسجد و یک کلیسا روبروی هم قرار داشتند و هم مسجد و هم کلیسا توسط تروریستهای داعش تخریب شده بود. وارد کلیسا که شدیم، صحنه های تأسف باری دیدیم. به تمام تصاویر هنری و نمادهای مسیحیت تعرّض شده بود و دیوارنوشته های زشت و زننده ای از تروریستها برجای مونده بود که همه ش توهین به مقدسات مسیحیت بود. لابلای دیوارنوشته ها اما، یه جمله ای نگاهم رو دزدید! این یکی فرق داشت. نوشته بود: «قوّات حزب الله حرّرت هذه الکنیسة». یعنی این کلیسا را نیروهای حزب الله آزاد کردند!

واقعیت اینه که اگر حزب الله نبود، اثری از اسلام و مسیحیت توی سوریه باقی نمونده بود تا حالا! همونطور که اگر قیام سیدالشهداء نبود، چیزی به نام "دین" دیگه در قاموسهای لغت هم وجود نمی داشت. مظلوم ترین ها همیشه همینهایی هستند که بزرگترین فداکاری ها را انجام می دهند، و مخلصانه و بی سروصدا، ارزنده ترین داشته هایشان را قربانی ارزشهای انسانی و الاهی می کنند. حکایت مظلومیت بسیجی ها و "جوانان مؤمن انقلابی" در کشور خودمان هم از همین دست داستانهاست..

میلاد سفیر صلح و دوستی و محبت و مودّت، حضرت عیسی مسیح (علی نبیّنا و آله و علیه السلام) رو به همه هموطنان مسلمان و مسیحی تبریک میگم.
....
تصاویر دیگه ای از کلیسا و مسجد القصیر رو میتونید توی این پست که چند ماه پیش گذاشته بودم ببینید:  http://bit.ly/Qsayr