به گزارش پارس به نقل از فارس، در شرایطی که در سالهای گذشته وقوع موارد مکرر تجاوز به زنان از جمله چند گردشگر زن در هند این کشور را به ناامن ترین کشور جهان برای گردشگران زن تبدیل کرد، حالا دولت هند با هدف جذب بیشتر گردشگران زن اقدام به راه اندازی تاکسی ویژه زنان کرده است.

این تاکسیها که «شی تاکسی» نام دارد، بصورت آزمایشی با استفاده از ۴۰ تاکسی با رانندگان زن در شهر گردشگری کرالا هند راه اندازی شده و در ماههای آتی تعداد آنها رشد چشمگیری خواهد یافت.

تلاشهای هند برای جذب بیشتر گردشگران زن در شرایطی صورت می گیرد که از مدتی قبل گردشگران ۴۳ کشور جهان می توانند با پرکردن فرم اینترنتی و پرداخت هزینه ویزای گردشگری این کشور را در چهار روز و بصورت اینترنتی دریافت کرده و از طریق فرودگاههای ۹ شهر هند از جمله دهلی نو، کلکته، حیدرآباد، کرالا، بنگلور، گوآ و مومبای وارد این کشور شوند که رشد محسوس گردشگران هند در هفته های اخیر را در پی داشته است.

در همین حال دولت هند همچنین قصد دارد درآینده نزدیک تعداد کشورهایی که گردشگران آنها شامل این طرح می شوند را به بیش از ۱۸۰ کشور افزایش داده و تعداد فرودگاههایی را نیز که به تجهیزات لازم برای پذیرش گردشگران با ویزای الکترونیکی گردشگری مجهز هستند را به ۲۶ فرودگاه افزایش دهد.

هند که بیشتر گردشگرانش از کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس هستند، در سال ۲۰۱۳ میزبان حدود هشت میلیون گردشگر بود که حاصل آن وارد شدن حدود ۲۳ میلیارد دلار ارز به چرخه اقتصادی این کشور و ایجاد هزاران شغل جدید بود. در این شرایط دولت هند برای جذب ‌۵۰ میلیون گردشگر به این کشور در سال ۲۰۲۰ و کسب درآمد ‌۵۰ میلیارد دلاری از محل صنعت گردشگری در این سال نیز هدفگذاری کرده است.

«سازمان جهانی جهانگردی» نیز در آخرین گزارش خود در زمینه صنعت گردشگری هند، این کشور را با کسب درآمد حدود ۲۶۰۰ دلاری از هر گردشگر، موفق‌ ترین کشور جهان در جذب درآمد از گردشگران اعلام کرد، این در حالیست که در بین دیگر مقاصد برتر گردشگری جهان آمریکا از هر گردشگر حدود ۱۹۰۰ دلار، چین حدود ۹۰۰ دلار، فرانسه حدود ۶۵۰ دلار و انگلیس حدود ۶۰۰ دلار درآمد کسب می کند.

کارشناسان علت اصلی این امر را زمان طولانی اقامت گردشگران در هند در مقایسه با دیگر کشورها با هدف استفاده از طب سنتی این کشور و انجام اعمال جراحی با هزینه‌ پایین و همچنین آموزش مراقبه و یوگا اعلام کرده اند.