به گزارش پارس به نقل از ایرنا، سردار گل علی بابایی در نشست خبری شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس با اشاره به اعتراض همسر و فرزندان شهید همت به کتاب زندگینامه این شهید گفت: کتاب زندگینامه شهید همت هنگامی که در فروردین ماه امسال منتشر شد، نقایصی در آن مشاهده شد و بر همین اساس نیز ما مکاتبه ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دادیم.
 
وی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر همین اساس طی نامه ای خواستار توقف چاپ کتاب و توزیع نشدن آن در نمایشگاه کتاب امسال را صادر کرد تا نقایص اصلاح شود.
 
رییس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس افزود: این کتاب توسط کارشناسان متعددی بررسی و مشکلات متعددی بیان شد.
 
وی یادآور شد: خانواده شهید همت بویژه همسر وی بسیار بر این امر معترض بودند و چندین بار با فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسوولان دیدار و اعتراض خویش را مطرح کرده بودند.
 
بابایی تاکید کرد: همسر شهید همت حتی تهدید کردند که اگر در این امر تصمیماتی صورت نگیرد؛ اقداماتی را انجام خواهند داد که شاید در شان جمهوری اسلامی ایران نباشد.
 
وی اظهار داشت: البته بنده قبل از چاپ این کتاب چندین مرتبه از نویسنده آن خواستم تا خانواده شهید همت را در جریان این امر قرار دهد که متاسفانه این کار صورت نگرفت.
 
رییس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس گفت: نظر خانواده شهید همت این بود که چون نویسنده این اثر با جعل و دروغ وارد خلوت زندگی آنان شده است به هیچ وجه اجازه ندارد بار دیگر وارد زندگی آنان شده و نواقص را اصلاح کند.