پايگاه خبري تحليلي «پارس»- انتشار گواهی اقامت "فواد الکبسی" هنرمند سرشناس یمنی و مشخص شدن عنوان شغلی وی برای اقامت در این کشور، به موضوعی جنجالی در رسانه های این دو کشور تبدیل شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، برخی از شهروندان یمنی در شبکه های اجتماعی مسؤولان این کشور را به دلیل بی توجهی به وضع معیشت هنرمندان مورد انتقاد قرارداده و می گویند وضعیت زندگی در یمن آنقدر ناگوار است که هنرمندی سرشناس در این کشور برای یافتن لقمه نانی مجبور به ترک وطن شده است.

این هنرمند یمنی در عربستان تحت عنوان راننده اختصاصی یک خانواده در جازان، اقامت گرفته است.

در این میان بازار شایعه ها نیز داغ شده است به صورتیکه برخی می گویند الکبسی هنوز در یمن زندگی می کند و برای سهولت تردد به عربستان و سفر به مکه مکرمه و مدینه منوره گواهی اقامت دریافت کرده است، اما برخی دیگر به اقامت وی در عربستان برای کار و گذران زندگی تاکید دارند.

فواد الکبسی از هنرمندان مشهور یمن و در دیگر کشورهای عربی هم شناخته شده است؛ پدرش عبدالله هاشم الکبسی از ترانه سرایان برجسته و همچنین سیاستمداری سرشناس بود.

جدا از این مورد، بسیاری از مردم یمن سالها در عربستان سعودی به کار در شرایطی سخت و طاقت فرسا مشغول هستند. سال گذشته اخراج بسیاری از کارگران مهاجر یمنی از عربستان به بهانه اتمام نداشتن مجوز کار، با اعتراضات گسترده ای در یمن روبرو شد.

یمن پس از انقلاب این کشور به دلیل دخالت های عربستان برای تغییر مسیر انقلاب هنوز به ثبات نرسیده، که این امر بر وضعیت اقتصادی این کشور نیز تأثیر گذاشته است.