به گزارش پارس شرق نوشت:مردی اوایل سال‌جاری به ماموران خبر داد همسرش به‌نام مهربان گم‌شده و گاوصندوق خانه‌اش نیز به سرقت رفته‌ است. این مرد توضیح داد همسرش برای انجام کاری با خودرو شخصی‌اش بیرون رفته و به‌گفته همسایه‌ها بعد از چندساعت سوار بر خودرو وارد پارکینگ شده اما اثری از او نیست ضمن اینکه در خانه باز شده و گاوصندوق نیز به سرقت رفته ‌است.
وقتی ماموران در خانه مرد تاجر حاضر شدند فهمیدند دوربین‌های مداربسته که در ساختمان بوده و مسیر ورود افراد را کنترل می‌کرده، خاموش شده است بنابراین مشخص شد گم‌شدن مهربان و سرقت گاوصندوق به هم مربوط است. ضمن اینکه دوربین‌های داخل پارکینگ هم تصویر فردی که خودرو مهربان را به پارکینگ برده ضبط نکرده ‌بودند. وقتی اهالی ساختمان مورد تحقیق قرار گرفتند دختری که طبقه پایین خانه مرد تاجر زندگی می‌کرد، گفت: «دو مرد جوان را دیدم که قصد داشتند در خانه ما را باز کنند آنها خیلی دستپاچه ‌بودند وقتی پرسیدم با خانه ما چه‌کار دارید گفتند برای بردن وسیله‌ای آمده‌اند بعد هم مشخصات مرد تاجر را دادند من هم گفتم خانه او طبقه بالاست. آنها با عجله رفتند و من دیگر چیزی ندیدم.»
ماموران در گام بعدی عکس و اسم افرادی را که به خانه مرد تاجر رفت‌وآمد داشتند تهیه کردند و دختر جوان دونفر را از میان آنها شناسایی کرد. دو مرد جوان برادرانی بودند که به اتفاق پدرشان برای مرد تاجر کار می‌کردند. آنها از طریق پدرشان با شوهر مهربان آشنا شده و چندسالی بود به خانه او رفت‌وآمد داشتند. از آنجایی که پلیس حدس می‌زد دو برادر که محمد و محمود نام‌ دارند از سرنوشت مهربان خبر داشته ‌باشند آنها را بازداشت کرد و در تحقیقات مشخص شد آنها به اتفاق پدرشان نه‌تنها مهربان را ربوده بلکه او را به قتل رسانده و گاوصندوق را نیز به سرقت برده‌اند.
محمد، متهم اصلی پرونده در بازجویی‌ها گفت: «مدت‌ها بود که پدرمان برای مرد تاجر کار می‌کرد. او راننده‌ بود و حقوق خوبی هم دریافت می‌کرد اما این پول کفاف زندگی‌مان را نمی‌داد ما هم اگر کاری بود انجام می‌دادیم و درآمد کافی نداشتیم. پول زیاد مرد تاجر ما را وسوسه کرد و تصمیم گرفتیم همسرش را بدزدیم و اخاذی کنیم. مرد تاجر خیلی همسرش را دوست داشت و می‌دانستیم وقتی نام همسرش به میان بیاید حاضر است هرکاری بکند. وقتی مهربان با ماشین از خانه خارج شد مطابق نقشه‌ای که کشیده ‌بودیم ماشین را متوقف کردیم و بعد مهربان را دزدیدیم. او سعی داشت فرار کند اما جلویش را گرفتیم. در این میان رفتارهای زن میانسال باعث شد من عصبانی شوم و او را با ضربات چاقو به قتل برسانم البته قصدم این بود که او را زخمی ‌کنم اما ضربات باعث مرگش شد. او کشته ‌شده و کار از کار گذشته ‌بود به همین دلیل تصمیم گرفتیم با ماشین‌ مهربان وارد خانه شویم ما محل دوربین‌ها را می‌دانستیم. برای اینکه تصویرمان ضبط نشود دوربین‌ها را از کار انداختیم.»
متهم در ادامه گفت: «مشکل زمانی به وجود آمد که دختر همسایه ما را دید. کلید‌های مهربان دستمان بود اما طبقه خانه او را اشتباه کردیم و یک طبقه پایین‌تر کلید را به در انداختیم. دختر همسایه ما را دید و به دروغ گفتیم برای بردن چیزی به خانه مرد تاجر آمده‌ایم. او راهنمایی کرد که باید طبقه بالا برویم و بعد از اینکه گاوصندوق را برداشتیم بیرون رفتیم.»
متهم درباره نقش پدر و برادرش در این جنایت گفت: برادرم در سرقت با من بود اما پدرم تا زمانی که ما مهربان را دزدیدیم همکاری کرد. البته او در جریان نقشه ما قرار داشت اما وقتی مهربان را زدم پدرم دیگر به ما کمک نکرد.»
جسد همسر مرد تاجر با توجه به اعتراف متهم کشف شد و بررسی‌های پزشکی‌قانونی نیز نشان داد این زن بر اثر واردآمدن ضربات متعدد چاقو بر بدنش جان خود را از دست داده‌ است. همچنین مقدار زیادی طلا و دلار و اسناد که در گاوصندوق مسروقه بود پیدا شد. بازسازی صحنه و اخذ آخرین دفاع، پرونده علیه پدر و پسران را تکمیل کرد و به‌زودی با توجه به کیفرخواست صادره، محمد به اتهام قتل عمدی و برادر و پدرش به اتهام معاونت در قتل و سرقت برای محاکمه به شعبه71 دادگاه کیفری‌استان تهران می‌روند. این درحالی است که اولیای‌دم نیز در مرحله دادسرا برای عامل قتل درخواست قصاص کرده‌اند.