به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این تبعیض‌ها در اغلب ایالت‌های این کشور وجود دارد اما در برخی از ایالت‌ها به مراتب شدیدتر است. برای مثال در نیویورک در مقابل هر دلار حقوقی که به مردان داده می‌شود، زنان تنها ۸۶ سنت دریافت می‌کنند. این تفاوت در درآمد زنان و مردان تنها یکی از مشکلاتی است که زنان آمریکایی با آن مواجه هستند. علاوه بر این، تعیین مسئولیت‌ها و نقش‌های مدیریتی برای زنان چه در بخش خصوصی و چه دولتی در وضعیت خوبی قرار ندارند و این تبعیض‌ها در بخش خصوصی به مراتب پررنگ‌تر است. برای مثال در ایالت‌های داکوتای جنوبی و یوتا، زنان کمتر از یک‌سوم مشاغل مدیریتی را در اختیار دارند.

آمارها نشان می‌دهد تبعیض علیه زنان در این کشور نه‌ تنها در مورد دستمزد‌های تعیین شده برای آنها نسبت به مردان، بلکه در کمبود فرصت‌های شغلی مناسب برای زنان نیز به وفور به چشم می‌خورد. در فهرست ایالات بررسی شده در این گزارش تنها شش ایالت در کنگره این کشور نماینده زن دارند. همچنین سنای این کشور تعداد ۳۰ تا ۵۰ نماینده دارد که از ۱۰ ایالت بررسی شده تنها کانزاس بیش از ۱۰ نماینده زن دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از «وال استریت ۲۴/۷»، براساس تحقیقات اخیر همچنین با وجود اینکه ایالات متحده جزو کشورهای توسعه‌یافته جهان به حساب می‌آید اما یکی از معدود کشورهای پیشرفته‌ای است که مرگ و میر مادران در آنها طی ۱۰ ساله گذشته افزایش یافته است.