پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رضا مقدسي- يکي از کساني که از فيض عظيم همراهي و ياري امام حسين (ع) بازماندعبيدا... بن حر جعفي است . حضرت در بدو ورود به کربلا يکي از اصحاب خود به نام حجاج بن مسروق را به دعوت او فرستادند اما او عذر آورد و گفت: حاضرم اسبم را بدهم. امام هم فرمود که نيازي به اسب تو نداريم و وي اينگونه از فيض ياري امام و شهادت محروم شد.

گفته اند امام ، خود به داخل خيمه او رفته و طلب ياري و کمک کردند اما عبيدا... گفت: به خدا سوگند مي دانم که هر کسي از تو پيروي کند سعادتمند خواهد بود، ولي نصرت من تو را از قتال با دشمن بازنمي دارد و در کوفه ياوري نداريد و نفس من راضي به مرگم نيست! ولي اسبم را که ملحفه نام دارد و از بهترين اسبهاست، به تو مي دهم. امام در پاسخ فرمودند: "حال که خود ما را ياري نمي کني، ما نيازي به اسب تو نداريم، ولي تو را نصيحتي مي کنم: اگر مي تواني به جايي برو که فرياد ما را نشنوي و مقاتله ما را نظاره گر نباشي. سوگند به خدا اگر کسي بانگ ما را بشنود و ما را ياري نکند، خدا او را با صورت در آتش مي افکند." پس با همه وجود اين فراز زيارت شريف وارث را هماره تکرار کنيم و از خداوند بخواهيم ما را در راه ولايت استوار و با بصيرت قرار دهد.

ﻓَﻴَﺎ ﻟَﻴْﺘَﻨِﻲ ﻛُﻨْﺖُ ﻣَﻌَﻜُﻢْ ﻓَﺄَﻓُﻮﺯَ ﻣَﻌَﻜُﻢْ ﻛﺎﺵ ﻣﻦ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺭﻛﺎﺏ ﺷﻤﺎ ﺑﻮﺩم ﻭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻓيض ﺑﺰﺭﮒ ﻧﺎﻳﻞ ﻣﻰ ﺷﺪم.

عزاداري باشکوه
چند سالي است در شهرهاي مختلف کشور مردم و هيات هاي عزاداري به برپايي عزاداري هاي بزرگ و سراسري اقدام مي کنند که هم از نظر بصري شکوه و عظمت آيين هاي مذهبي را به نمايش مي گذارد وهم اتحاد و انسجامي در هيات هاي مذهبي به وجود مي آورد. با ذکر اين نکته خواستم بگويم جاي چنين مراسم بزرگ و متحدي همچون مراسم با عظمت تحويل سال نو در مشهد ودر جوار بارگاه باشکوه رضوي خالي است.

مديران استثنايي
رييس مرکز تجارت جهاني ايران از ريخت و پاش هاي يکي از بانکهاي دولتي خبر داده و گفته اين بانک براي آموزش زبان انگليسي به مديران خاص خود اقدام به دعوت مدرس زبان از انگليس کرده و در بانک ديگري مديران و اعضاي هيات مديره با يک مجموعه ورزشي گرانقيمت سونا و استخر قرارداد بسته اند و ساعت ها در آنجا تفريح مي کنند. اضافه کنم به اين ها ماجراي حق الوکاله 32 ميلياردي در شرکت هاي تابعه يکي از وزارتخانه ها را که ظاهرا با اين انگيزه انجام شده که مديران آن نگران شده اند که با واگذاري شرکت مزبور همه درآمد و پاداش و... از دستشان برود لذا در يک اقدام خير خواهانه ! اقدام به پرداخت اين حق الوکاله براي حفظ شرکت شان کرده اند.واقعا چه مديران دلسوز و زحمتکشي داريم.

توانمند سازي يا گسترش حاشيه نشيني!؟
استاندار خراسان از ارائه طرح توانمند سازي حاشيه نشينان شهر مشهد به دولت خبر داده است . از توضيحات آقاي رشيديان چنين برمي آيد که براساس اين طرح دولت در تامين زيرساخت هاي آب و برق و گاز و... اين مناطق به دستگاه هاي دولتي کمک خواهد کرد. اين طرح از جنبه کمک به مناطق محروم و اقشار ضعيف قابل ملاحظه است لکن چنين طرحي در بطن خود مشوقي است براي گسترش چندبرابري حاشيه نشيني شهرهاي بزرگ ؛ضمن آنکه مشکلات اين مناطق را صرفا نبايد از دريچه توسعه خدمات ديد.حل معضل اين مناطق به مطالعه و طرحي جامع نياز دارد که همه نيازهاي اين نقاط اعم از مشکلات فرهنگي ، اجتماعي، اقتصادي و.. باهم ديده شوند.