به گزارش پارس به نقل از رویکرد، حادثه اسیدپاشی در اصفهان باعث شد علاوه بر ضربات روحی سنگینی که به خانواده‌های قربانیان و بسیاری از خانواده‌های ایرانی وارد شد، برخی از رسانه‌های داخلی همسو با رسانه‌های بیگانه هم‌نوا شده تا از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

در این بین بسیاری از رسانه‌ها که دغدغه نظام و انقلاب برای آنها از کلیک خوردن و بازدید سایت‌شان بسیار مهم‌تر بود، سعی کردند تا با انتشار اخبار صحیح علاوه بر اطلاع‌رسانی دقیق از جو منفی به وجود آمده بکاهند تا امنیت روانی که پس از انتشار این خبر در جامعه کاهش یافته بود، ارتقاء یابد.

روز گذشته خبر انتشار چهره فرد اسیدپاش این امید را در دل شهروندان روشن کرد که این مجرم شناسایی شده و انتشار عکس وی می‌تواند سرنخی برای بازداشت این فرد باشد.

این در حالی بود که فرمانده ناجا درخصوص انتشار تصويری از متهم احتمالی اسيدپاشی، گفته بود: «با مشخصاتی که قربانيان و يا آنهايی که در معرض تهديد قرار گرفته بودند، از متهم تصويری ترسيم و تصويرنگاری کرده و آن را بررسی می‌‌کنيم. اين عکس‌ها تنها به عنوان سرنخ‌ هستند و ما فعلاً نمی‌‌توانيم در اين خصوص مطلبی را قطعی اعلام کنيم چرا که متهم در همه جا با چهره باز ديده نشده است و ما تمام سرنخ‌ها را دنبال می‌کنيم و اميدواريم به زودی به نتيجه برسيم.»

گفتنی است سردار احمدی‌مقدم هیچ اشاره‌ای به این موضوع نداشته است که چهره منتشر شده در رسانه‌ها از سوی پلیس در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

در این بین خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی اولین رسانه‌ای بود که این تصویر را منتشر کرد و تنها پس از دقایقی از انتشار این خبر، بسیاری از رسانه‌ها این تصویر را باز نشر کردند.

اما پس از مدتی خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی این خبر را از روی خروجی خود حذف کرد و در خبر دیگری نوشت: «پیرو اعلام فرمانده ناجا مبنی بر تصویرنگاری متهم پرونده اسیدپاشی اصفهان، به دلیل نقص فنی تصویری اشتباه در این خبر منتشر شد که متعلق به دکتر علی جلالی مدرس بین‌المللی و عضو هیات مدیره انجمن علمی استاندارد ایران بود. خبرگزاری مهر بابت این اشتباه از وی و مخاطبان پوزش می‌خواهد.»

براساس این گزارش، در همان ابتدا که این خبر از سوی خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و حتی برخی رسانه‌ها تاکید داشتند که چهره‌هایی که از سوی پلیس و با استفاده از تکنیک‌های چهره‌نگاری ترسيم می‌شود به این شکل نیست چرا که این عکس نه تنها بسیار واقعی بود بلکه چهره کاملاً تمام رخ نبوده است و ترسیم این چهره نمی‌تواند از طریق یک نرم‌افزار باشد.

غفلت رسانه‌ای خبرگزاری مهر باعث شد تا تصویر دکتر جلالی به اشتباه به عنوان فرد اسیدپاش در رسانه‌های کشور منتشر شود؛ خبری که به حتم می‌تواند مشکلاتی را برای این فرد خواسته و ناخواسته به همراه داشته باشد!

گفتنی است به گفته مقامات ناجا تصویر فرد اسیدپاش هنوز رسانه ای نشده و در حال کارشناسی است.

601

600