به گزارش پارس به نقل از فارس، سید حسن هاشمی در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: تغییرات مهمی در نیروی انسانی اتفاق خواهد افتاد که بیشترین مشکل را در همین حوزه داشته‌ایم.

وی افزود: زمانی که قرار شد بیاییم احساس کردم کشور در وضعیت خاصی قرار دارد و مانند دوران دفاع مقدس نیاز است دوباره کوله را برداریم و اکنون که کشور و مردم نیاز دارند و با انتخاب خود ضرورت را برگزیدند باید ثمره‌اش آسایش مردم باشد.

هاشمی گفت: در بحث امور رفاهی کارمندان ستاد و دانشگاه‌ها باید گفت که از مظلوم‌ترین بخش‌های کارمندی در دولت وزارت بهداشت است و از خدماتی که به مردم می‌دهند نیز بی‌بهره‌اند اکثر دستگاه‌ها در شهرهای سیاحتی و زیارتی امکانات بالایی دارند اما از آنها بی‌بهره‌ایم.

وزیر بهداشت گفت:‌ البته در یکسال گذشته بخشی از سیاست ما این بود که اعتبارات را صرف امور رفاهی نکنیم تا دوباره برخی‌ها غوغا‌سالاری نکنند و نگویندکه اعتبار صرف پرسنل کردیم.

هاشمی ادامه داد:‌ شاید سابقه فعالیت معاون توسعه جدید در وزارت نفت باعث شود تا گوشه‌ای از خدمات وزارت نفت بر وزارت بهداشت جاری شود و ما از شرمندگی کارمندان دربیاییم.خیلی‌ها در وزارت بهداشت فکر می‌کنند فراموش شده‌اند در حالی اینگونه نبوده است.

وی ادامه داد:‌ امیدوارم در آینده دانشگاه‌ها مستقل شوند و بیمارستان‌ها را به عنوان واحد مستقل اقتصادی داشته باشیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: حاشیه‌سازی برای هیچکدام از برنامه‌های وزارت بهداشت درست نکنید با نیت خالصانه و اراده مومنانه کار را شروع کردیم و با هم به پیش می‌بریم و در این دوره از مدیریت هیچ حاشیه‌ای وجود نخواهد داشت.

وی گفت: سیر صعودی مطالبات را خواهیم داشت حاشیه‌ها و ایرادات بیشتر می‌شود بهانه‌گیری و جوسازی شروع می‌شود و باید بگویم امروز روزهای خوب ماست و روزهای بدی در پیش داریم. کمربندها را باید محکم ببندیم.

هاشمی افزود: نباید در هیچ حوزه‌ای حاشیه وجود داشته باشدو با برنامه در جهت تحقق اهداف و رضایتمندی مردم و تحکیم نظام به پیش برویم.

وی اظهار امیدواری کرد که تا دو هفته آینده با همکاری معاونت بهداشتی واکسن پنتاوالان در سراسر کشور توزیع شود.