پايگاه خبري تحليلي «پارس»- ريیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تخريب نيروهاي مومن و انقلابي يكي از جمله مقاصد راهبردي جريان ليبراليسم در حادثه اسيد‌پاشي است كه متاسفانه برخي اظهارات مسوولين در اين موضوع مايه تاسف است.

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان و ريیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس»، اظهار داشت: وقتی از زبان برخي مسوولين شنیده می‌شود که دولت وظيفه اي در حوزه برخورد با آسیب‌های اجتماعی ندارد يا اظهاراتي كه هجمه به مقوله مهم «امر به معروف و نهي از منكر» دارد بدون شك در ميان عموم مردم، اين موضع گيري به‌گونه‌ای دیگر فهم مي شود که ممکن است باعث تحریک برخی افراد ناآگاه و یا غرض‌ورز شود. البته نمایندگان مجلس جواب محكمي به اظهارات دوپهلوي آقاي رييس جمهور در مورد امر به معروف و نهي از منكر دادند  كه در تصويب قانون ملاحظه كرديد.

وي افزود: چرا مسوولين اجرايي سخاني مطرح مي كنند كه در ميان عده اي از مردم ممکن است برخی از آن ها برداشت سوئي شود و زمينه سوء استفاده مخالفين را فراهم آورد

ريیس کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار اقدامات فوري دستگاههاي دولتي با ماجراي اسيدپاشي شد و گفت: كوتاهي هايي در اين مورد مشاهده مي شود كه اميدوارم با روشن شدن سرنخ ها، شاهد قصاص این افراد در ملاء باشيم.

وی افزود: اسیدپاشی عملی غير اسلامي، زشت، غیر انسانی است که تنها از سوی کسانی می‌تواند انجام شود که در مکتب اسلام و انقلاب اسلامی بزرگ نشده باشند؛ کار کسانی است که تربیت شده مکتب امام حسین نبوده‌اند و می‌خواهند با با این اقدام، مومنان و نیروهای انقلاب را در جامعه مخدوش کنند که بر همین اساس باید گفت، اسیدپاشی حرکتی ضدانقلابی بوده است.

سالک با تاييد اين خبر كه در میان قربانیان اسید پاشی اصفهان یک خانم محجبه چادری و 4 مرد وجود داشت وجود داشته است، گفت: اطلاعاتي كه از وزير بهداشت در مورد قربانيان اسيدپاشي منتشر شده و تحقيقات اوليه، خيلي زود نشان داد كه عامل اصلي اسيدپاشي احتمالا فردي روان‌پريش است و جريان‌هاي متشكل هيچ ‌ارتباطي به مقابله با بدحجابي ‌در شهر ندارد. ربط دادن ماجرای اسیدپاشی به قشر متدین و حزب الهی دروغ محض است.

وي افزود: بر اساس گزارش وزير بهداشت از ابتدای سال 9 مورد اسیدپاشی صورت گرفته که اغلب سرپایی درمان شده اند و چهار مورد از این موارد مرد بوده‌اند.