به گزارش پارس به نقل از خراسان، اواخر بهمن سال ۱۳۸۷ نزاعي بين چند نفر در روستاي تنگل شور از توابع مشهد آغاز شد که در اين درگيري مرد ۵۰ساله اي به نام «ع» بر اثر اصابت ضربه بيل به ناحيه سر، دچار صدمات شديد شد و جان خود را از دست داد.


در پي اعلام اين حادثه به مرکز فوريت هاي پليسي ۱۱۰، مأموران کلانتري شهيدباهنر مشهد بلافاصله در محل درگيري حضور يافتند و با صدور دستوراتي از سوي قاضي ويژه قتل عمد در زمان حادثه، ۶تن از عوامل نزاع را دستگير کردند.

اين گزارش حاکي است: پس از انجام بازجويي ها، جوان ۲۳ساله اي به وارد آوردن ضربه بيل به سر مقتول اعتراف کرد.

بررسي ها نشان داد، ابتدا مشاجره اي بين ۲نفر به خاطر يک تکه چوب در بيابان رخ داده است که پس از آن افراد ديگري نيز وارد نزاع شده اند.

 پس از تکميل اين پرونده جنايي و بازسازي صحنه قتل، متهم جوان در شعبه هفتم کيفري استان محاکمه شد و قضات دادگاه پس از برگزاري چند جلسه محاکمه که با حضور وکيل مدافع متهم برگزار شد،

 رأي به قصاص نفس دادند، اما رأي صادره مورد اعتراض جوان ۲۳ساله قرار گرفت و اين پرونده به شعبه ۲۹ديوانعالي کشور ارسال شد. قضات باتجربه ديوان نيز پس از بررسي هاي دقيق، با توجه به گزارش مأموران، اقارير صريح متهم و نظريه پزشکي قانوني، رأي صادره را تأييد کردند.

 اين گزارش حاکي است: با قطعي شدن رأي قصاص نفس و استيذان از رئيس قوه قضاييه، پرونده مذکور به اجراي احکام دادسراي مشهد ارجاع شد تا اين که سپيده دم روز گذشته با فراهم شدن مقدمات اجراي حکم، قاتل مذکور که در حال حاضر ۲۹ساله است پاي چوبه دار رفت.

در حالي که قرار بود تا دقايقي ديگر قاتل جوان به دار مجازات آويخته شود، اولياي دم پس از گفت وگو با قاضي اجراي احکام که در زندان مرکزي مشهد حضور يافته بود، از قصاص جوان مذکور گذشتند.

 آنان اعلام کردند با دريافت ديه از قصاص وي صرف نظر مي کنند و بدين ترتيب وي دوباره به زندان بازگشت تا از جنبه عمومي جرم مورد محاکمه قرار گيرد.