به گزارش پارس به نقل از ایسنا «فرهاد اقطار» معاون پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در کارگاه تربیت مدرس، امروز 24 شهریورماه ، «همسر آزاری»، «خشونت و آزار جسمی و جنسی زنان در خانواده» را یکی از دردناک‎ترین خشنونت خانگی امروز جامعه دانست.


وی با بیان این که خشونت نسبت به زنان تنها خشونت جنسی و جسمی نیست، گفت: پرداخت نکردن حقوق زنان، محروم کردن آن‌ها از حق تحصیل، محصور کردن آنها در خانه و بدرفتاری با آن‌ها نوعی خشونت محسوب می‌شود.

معاون پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این که نه تنها زن آزاری بلکه مرد آزاری نیز در جامعه رواج یافته است، تصریح کرد: متاسفانه در کلان شهرها، بعضا زنان با توطئه فردی از بیرون برای کشتن شوهرشان تحریک می‌شوند و این روش را به کار می‎گیرند.

اقطار با تاکید بر این که در حال حاضر مسائلی همچون طلاق و کاهش ازدواج در جامعه به وضعیت قرمز خود رسیده است، گفت: در حال حاضر نسبت طلاق به ازدواج تغییر غیرقابل تصوری پیدا کرده است، امروز از هر 5 ازدواج یک مورد آن به طلاق منجر می‎شود و این یک فاجعه بزرگ برای جامعه ما محسوب می‎شود.

وی تهران و البرز را استان‎های پیشگام در امر طلاق دانست و گفت: متاسفانه نه تنها افزایش آمار طلاق بلکه کاهش ازدواج‌ها در جامعه به یک معضل تبدیل شده و با آمار و تحلیل وضعیت موجود تغییر پیدا نخواهد کرد.

فرهاد اقطار ابراز عقیده کرد: ورود بانوان به اجتماع، شرایط تحصیلی و حضور در محیط کار عامل مهمی در بروز این شرایط است؛ ورود بانوان به عرصه کار شرایط اجتماعی جامعه را به کلی تغییر داده و آثار منفی به جا گذاشته است.

معاون پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه «پیشگیری از خشونت» را مهم‌ترین برنامه این سازمان دانست و گفت: بحث پیشگیری از خشونت نه کاهش خشونت، برنامه‌ مهم و اولویت‌دار در سازمان بهزیستی کشور است.

فرهاد اقطار آمار در پایان خشونت و همسر آزاری در چهارمحال و بختیاری را نیز بالا دانست و تصریح کرد: هدف از برگزاری این کارگاه در این استان پیشگیری از شدت گرفتن این معضل در تمام استان و کشور است.