پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- مرکز ارائه کننده ابزار مکالمات صوتی از طریق موبایل موسوم به Viber که به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار به شرکت ژاپنی Rakuten فروخته شده است با افزودن امکان مکالمه ویدئویی بر دامنه فعالیت های خود افزود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، سرویس تماس‌های تصویری Viber از مدت‌ها قبل برای نسخه رایانه‌ای این ابزار ارائه شده بود؛ اما "تالمون مارکو" مدیرعامل شرکت Viber هم‌اکنون اعلام کرده است که پس از دو سال آزمایش‌ها و بررسی‌های لازم، این ابزار آمادگی عرضه روی دستگاه‌های تلفن همراه را دارد.

مارکو اظهار داشت که سرویس جدید Viber تقریبا از تمامی شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی برای برقراری تماس‌های تصویری در دستگاه‌های موبایلی پشتیبانی می‌کند و بر این اساس اگر کیفیت شبکه مربوطه پایین باشد، کاربران نمی‌توانند تصاویر HD دریافت کنند.

علاوه بر این، نسخه جدید وایبر برای سیستم اندروید و iOS و همچنین سیستم بارکد خوان جدید QR نیز وجود دارد.

مدتی پیش بود که وایبر امکان برقرای تماس ویدیویی را برای کاربران نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن فعال نمود و از پس این امکان در تمامی نسخه های آن وجود دارد. ایجاد تغییراتی در رابط کاربری نسخه اندرویدی و بهبود ارسال تصویر و ویدیو در نسخه iOS هم از دیگر تغییرات در این نسخه وایبر می باشد.

این قابلیت در نسخه جدید ابزار مربوطه با نام Viber ۵.۰ ارایه می‌شود و به گفته مارکو، برای این نسخه جدید امکان به ‌اشتراک گذاری اطلاعات شخصی با کاربران تازه‌وارد نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت Viber همچنین توضیح داد که تا پایان سال جاری میلادی سه اقدام بزرگ دیگر را نیز برای ابزار پیام ‌رسان اینترنتی خود در نظر گرفته است که به احتمال قوی در به ‌روز رسانی‌های بعدی شاهد ارایه بخش بازی، سرویس تجارت الکترونیکی و تغییرات عمده در همه قابلیت‌های Viber خواهیم بود.

لازم به ذکر است که Viber نخستین ابزار پیام‌‌رسان اینترنتی محسوب نمی‌شود که امکان برقراری تماس‌های تصویری را فراهم می‌کند و پیش از آن ابزارهای مشابه از جمله Line، WeChat و Kakao این قابلیت را ارایه کرده بودند.