به گزارش پارس، مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:‌در جلسه روز گذشته شورای عالی آموزش و پرورش نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی بررسی و تجزیه و تحلیل شد.

وی افزود:‌در این جلسه پس از بررسی نمرات دانش آموزان بر ضرورت ارتقاء کیفیت آموزشی و ایجاد هماهنگی بین آموزش و پرورش و آموزش عالی برای تجزیه و تحلیل نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان و تأثیر آن در کنکور تأکید شد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان در خرداد امسال در مقایسه با سال گذشته به چه صورت بود؟‌ گفت:‌ این نمرات با سال گذشته مقایسه نشد اما در برخی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وضعیت نمرات دانش‌آموزان خوب نبود که بر ضرورت ارتقاء‌کیفیت دروس و آموزش‌ها تأکید شد.

نوید ادهم ادامه داد:‌گرایش دانش‌آموزان به رشته تجربی مورد بررسی قرار گرفت. ورود دانش‌آموزان به رشته تجربی بیش از نیاز کشور است که باید برای ساماندهی آن تلاش کرد.

وی با اشاره به بررسی اساسنامه پژوهش سراهای دانش‌آموزی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت:‌در این جلسه کار بررسی این اساسنامه به پایان رسید و بر این اساس مقرر شد تا در هر منطقه آموزش و پرورش یک پژوهش سرای دانش‌آموزی برای ارائه خدمات آموزشی،‌ پژوهشی و علمی به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، متوسطه و هنرستان‌ها تاسیس شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: هم اکنون 300 پژوهش سرا در سراسر کشور فعالیت می‌کند.