به گزارش پارس به نقل از فارس، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ دستورالعمل جدید ایجاد کاریابی مجازی و سایت‌های شغلی در کشور خبر داد.


حسن طایی ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی، اظهار داشت: با ابلاغ این دستورالعمل‌های جدید بنگاه‌های کاریابی با ایجاد سایت‌های کاریابی‌های مجازی می‌توانند خدمات شغلی دانشگاهی را ارائه داده و فرآیند جستجو را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های دولت یازدهم است که در این راستا دولت برنامه‌‌ریزی‌های متعددی را در دستور کار قرار داده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 11 درصد جمعیت بازار کار کشور بر اساس آمار رسمی مرکز آمار ایران بیکار هستند، بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود 22 میلیون نفر شاغل در کشور وجود دارد که تا افق 1400 این آمار به 35 میلیون نفر خواهد رسید.

طایی اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد کسب و کارهای خرد و کوچک را از برنامه‌های مهم در راستای ایجاد اشتغال برشمرد و ادامه داد: ساماندهی و حمایت از اشتغال روستایی از دیگر برنامه‌های این وزراتخانه است.

وی تأکید کرد: توجه به مشاغل روستایی و فراهم سازی بسترهای لازم اشتغال روستایی نقش موثری در کاهش مشکل اشتغال جوانان روستایی دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شد: با ایجاد اشتغال در روستا ضمن رفع معضل بیکاری در درآمدزایی روستایی و ماندگاری روستاییان در روستا اثربخش خواهیم بود.

وی با انتقاد از بالا بودن نرخ تسهیلات اعطایی عنوان داشت: پرداخت تسهیلات اعطایی با نرخ 22 درصد برای سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان استان گران و سرمایه گذاران با این میزان تسهیلات حاضر به سرمایه‌گذاری نخواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری استان مرکزی نیز یادآور شد: هم‌اکنون 47 هزار نفر بیکار ثبت شده در استان وجود دارد که از این تعداد 12 هزار نفر دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

مهدی زندیه‌وکیلی اضافه کرد: استان مرکزی یک استان صنعتی است که بیش از دو هزار واحد صنعتی در آن مستقر شده‌اند، این در حالی است که آمار بیکاری در برخی از شهرهای این استان بسیار بالا است.

به گفته وی؛ هم‌اکنون نرخ بیکاری استان 8.3 درصد است.