به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، سیداکبر بنی طبا در این خصوص اظهار کرد: در این طرح مروجان در قالب چهار خودرو و در دو شیفت کاری با لباس‌های متحدالشکل با آرم آبفا به همراه کارت شناسایی عملیات گشت زنی و شناسایی مشترکان پرمصرف، شناسایی انشعابات و پمپ‌های غیرمجاز، نظارت بر استخرها و کارواش‌ها را انجام می‌دهند‌.

وی تعداد افراد فعال در این خصوص را 50 نفر اعلام کرد و افزود: ساعات کاری مروجان فرهنگ مصرف آب در شهر اصفهان از همان ساعات ابتدایی تا ساعت 9 صبح و در بعداز ظهر نیز از ساعت 16 تا 20 که پیک مصرف آب در این زمان وجود دارد‌، انجام می‌شود‌.

وی به اقدامات مهم این مروجان اشاره کرد و گفت: رصد احتمال نشت آب از کولرها، جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب و همچنین کشف پمپ‌های غیرقانونی در برخی از اماکن مسکونی و غیرمسکونی از مهم‌ترین اقدامات این مروجان در سطح شهر اصفهان است‌.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: اگر مورد خاصی از چگونگی نصب غیرقانونی پمپ‌های آب به این شرکت از طرق مختلف از جمله سامانه 122 گزارش شود این افراد سریعا به محل اعزام می‌شوند‌.

وی افزود: در ابتدا مروجان فرهنگ مصرف بهینه آب، استفاده کنندگان از پمپ‌های غیرقانونی آب را به چگونگی نصب درست و قانونی این تجهیزات راهنمایی خواهیم کرد‌.

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: در مرحله بعد اگر فرد خاطی استمرار بر کار خود داشته باشد برابر مقررات با متخلف برخورد کرده و در پایان نیز انشعاب آب این مشتری قطع خواهد شد‌.

بنی طبا تأکید کرد: در حال حاضر این مروجان در تمام مناطق 6 گانه آبفای اصفهان در حال گشت زنی هستند و به طور کامل موارد تخلف را اعمال قانون می‌کنند‌.

وی به دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب درخصوص مصرف بهینه آب اشاره کرد و افزود: سامانه گویای 122 برای ارایه پیام‌های صرفه جویی و مصرف بهینه آب در اصفهان نیز یکی دیگر از اقدامات این شرکت در زمینه صرفه جویی است که برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده و مدتی است این سامانه با شمار‌گیری مشترکان اصفهانی، صرفه جویی 20 تا 30 درصدی را به آنها اعلام می‌کند‌.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به همکاری شرکت مخابرات با شرکت آبفای استان اصفهان‌، افزود‌: این پیام‌های صرفه جویی برای مردم استان اصفهان اعلام می‌شود، اما حاوی هیچ نوع پیام اخطار آمیز ‌یا برای مشترکان خاص نیست‌.

وی اضافه کرد: مقرر شده فعالیت این سامانه تا پایان تابستان ادامه یابد و اگر شرایط خاصی درخصوص وضعیت آب پیش آید از طریق 122 به مردم اطلاع رسانی می‌کنیم‌.