جولیا پطرس، این زن خواننده ی مسیحی لبنانی برای من، انسان - و به ویژه خانم - بسیار قابل احترامی هست. نه الان که برای غزه خوانده، همان سال جنگ 33 روزه که از محتوای پیام سید حسن نصرالله ترانه ای تقدیم به او خواند، دانستم باید برای او احترام قائل باشم. یک بانوی مسیحی، همه ی بضاعتش را تقدیم اباالفضل سپاه اسلام کرده بود، چطور قدردانش نمی بودم؟! او قدردان فداکاری های حزب الله لبنان برای حفظ استقلال و آزادی وطنش بود؛ این همه فهم شایسته ی احترام بود؛ فهمی که خیلی از سیاسیون لبنانی نداشتند و نمی دانستند اگر سلاح مقاومت نبود، چه بر سر لبنان و عروس خاورمیانه می آمد...

اما این همه احترام، اختلاف های عقیدتی ما را نمی پوشاند...

------

دروغ چرا؟! جدای از احترام برای این همه حق شناسی اش، نیم نگاهی هم به نفع جبهه ی خودی داشتم؛ او صدای مقاومت را به کسانی می رساند که صدای من و امثال من به آنها نمی رسید. او برای کسانی که با حزب الله قرین نبودند، دریچه ای رو به رزمندگان جبهه ای باز کرده بود که من خودم را از آن می دانستم. باید قدردان این بانوی مسیحی می بودم دیگر؛ نه؟

و من بودم. روزی که تلاش کردم خبر این بانو و خیلی دیگر از طرفداران این مدلی حزب الله لبنان در یکی از نشریات موسسه کیهان - زن روز - کار شود، صفحه را از چاپخانه برگرداندند. فکر کردند ما بی هماهنگی، عکس آن دختران بی حجاب و نیمه برهنه را کار کرده ایم! گفتم حاج حسن شایانفر تایید کرده اند که عکس ها و خبرها کار شود و به کسی هم ربطی ندارد و والسلام. می خواستیم حامیان متفاوت سید را همه بشناسند. آنها جزیی از حامیان محور مقاومت بودند.

------

حضرت آیت الله خامنه ای در استفتایشان فرموده اند که اگر صداى زن (چه به صورت تک خوانی و یا همخوانی با زنان و یا با مردان ) به صورت غنا نباشد و گوش دادن به صداى او هم به قصد لذت و ریبه نباشد و مفسده‏اى هم بر آن مترتّب نشود، اشکال ندارد، اگر مفسده داشته باشد و یا تحریک شهوت بکند، جایز نیست"

حالا کسی علاقه ای ندارد قیدهای ایشان به گوش دادن صدای زن را لحاظ کند؛ یا سیره ی عملی و گفتاری ایشان در مورد موسیقی را لحاظ کند؛ مردانی که پیرو مذهب شیعه هستند، این روزها خودشان را از امام اول شیعیان، علی ابن ابیطالبی که در عین معصوم بودن از سلام کردن به زنان جوان حذر می کرد، دل پاک تر قلمداد می کنند انگار!

مجوز ترویج صدا و تصویر خواننده ی زن را هم نمی دانم از کجا آورده اند؛ اصلا بگذریم؛ *فقط یک سوال برای من می ماند؛ من و شمایی که در مورد غزه توجیه هستیم، گوش دادن مان به ترانه ی جولیا پطرس چه چیز بر ما می افزاید؟! قرار است جولیا پطرس برای مخاطبان خودش از غزه بگوید یا من و شمای حزب اللهی را مخاطب خودش کند؟ قرار است مخاطبان خودش را جذب حقانیت مردان محور مقاومت و مظلومیت زنان و کودکان شان کند یا ما را جذب خوش کند؟ چه کسی قرار است جذب چه چیزی شود؛ مای حامی مقاومت جذب جولیا پطرس یا مخاطبان همیشگی جولیا پطرس جذب مقاومت؟*