به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکترذاکر سعیدی‌نژاد، رییس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با حضور مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج درباره ضرب و شتم پزشک جراح، گفت: بیمار یک خانم ۲۴ساله دارای نوعی از بیماری تالاسمی پیشرفته ر بود که علاوه بر قندخون بالا، سنگ کیسه صفرا نیز داشته است.
 
سعیدی‌نژاد بیان کرد: طبق تشخیص پزشک معالج، نوع سنگ صفرای این بیمار به گونه‌ای نبود که نیاز به عمل اورژانسی و فوری داشته باشد، ضمن اینکه میزان قندخون بالای این بیمار نیز مانع از عمل جراحی وی می‌شد.
 
رییس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اظهارکرد: بر همین اساس و با توجه به موانع گفته شده، پزشک معالج دستور انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه را صادر می‌کند تا بیمار به وضعیت پایدار برسد و پس از این وضعیت مورد عمل قرار بگیرد که متاسفانه این بیمار با وجود مراقبت‌ها در آی سی یو فوت می‌کند.
 
همچنین دکتر اردوان شهبازی پزشک جراح عمومی که توسط نزدیکان یک متوفی به شدت مضروب شده بود در همین خصوص گفت: بیمار که خانم ۲۴ساله و دارای تالاسمی حاد بود برای عمل جراحی کیسه صفرا به ما ارجاع داده شد.
 
وی افزود: بعد از اینکه بیمار را مورد معاینه قرار دادم برای کنترل وضعیت قندخون و همچنین خون بیمار نیاز به آزمایشاتی بود که این کار انجام شد.
 
شهبازی اظهارکرد: این بیمار دارای پلاکت ۵۵ هزار و گلبول سفید ۹۰ هزار بود که به همین خاطر عمل جراحی را کنسل کردم.
 
این پزشک جراح عمومی تصریح‌ کرد: در هنگام بیهوشی قندخون این بیمار ۴۳۰ بود که به دلیل نارسایی تنفسی متخصص بیهوشی به همین دلیل بیهوش کردن بیمار را به صلاح ندانست و بیمار به آی‌سی‌یو منتقل می‌شود که در همان‌جا فوت می‌کند.
 
شهبازی ادامه داد: اگر عمل جراحی روی این بیمار انجام می‌شد بی‌شک جان سالم به در نمی‌برد و به همین خاطر این کار انجام نشد.
 
وی خاطرنشان کرد: پس از فوت بیمار در حالی که در بیمارستان شهید بهشتی در حال بازدید از بیماران بودم توسط یکی از نزدیکان متوفی مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و از ناحیه چشم و استخوان‌های گونه به شدت مجروح شدم.
 
این پزشک جراح عنوان کرد: در این میان هنوز به جرم خود پی نبرده‌ام و نمی‌دانم به چه دلیل این کار توسط بستگان متوفی انجام شده است.
 
همچنین دکتر فرید مرادیان، متخصص جراحی عمومی در این باره گفت: کسانی که دچار بیماری تالاسمی پیشرفته ماژور هستند بین ۲۰ تا ۳۰ سال عمر می‌کنند و این بیماران به دلیل عوارض مستمر بیماریشان در معرض بسیاری از بیماری‌ها نظیر فشارخون، نارسایی قلبی، سنگ کیسه صفرا و قند خون (دیابت) هستند.
 
وی اظهارکرد: این بیمار با توجه به اطلاعات مندرج در پرونده پزشکی‌اش، دچار بیماری دیابت کنترل نشده بود که در روز آخر عمرش عدد ۴۳۰ را نشان می داد و سطح خطرناکی برای بیمار است مخصوصا اگر دچار نارسایی قلبی هم باشد.
 
مرادیان بیان کرد: گزارش سونوگرافی سنگ کیسه صفرا را در این بیمار نشان می‌دهد اما نشانه‌ای از التهاب و عفونت کیسه صفرا که نیاز به عمل فوری داشته باشد در این بیمار وجود نداشت.
 
این پزشک متخصص تصریح‌ کرد: جراحی سنگ کیسه صفرا امری لازم است اما فوری و اورژانسی نبود و باید ابتدا دیگر بیماری‌های این فرد کنترل می شد و بعد عمل جراحی انجام می‌گرفت.
 
وی گفت: آن گونه که من پرونده بیمار را بررسی علمی و دقیق کردم هیچ‌گونه قصور پزشکی در خصوص این بیمار رخ نداده است.
 
مرادیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظیفه رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی افزود: انتظار این است که رسانه‌ها در مسایل تخصصی با حساسیت بالا و با کمک کارشناسان اخبار را ویرایش و پالایش کنند تا زمینه ارتقای سلامت جامعه فراهم شود.
 
این پزشک متخصص جراحی عمومی اضافه کرد: نشر مطالب تخصصی در رسانه‌ها باید منطبق بر مبانی علمی و نظر متخصصان و در یک ساختار علمی و آرام صورت گیرد.
 
همچنین دکتر محمدحسین حسین پور، پزشک متخصص بیهوشی نیز در این باره گفت: در بررسی پرونده این بیمار هیچ‌گونه قصور پزشکی رخ نداده است.
 
وی افزود: بررسی پرونده این بیمار نشان می‌دهد که دیابت بالای این بیمار مانع از انجام عمل جراحی شده و ابتدا باید دیابت کنترل می‌شد و بعد عمل جراحی انجام شود.
 
حسین‌پور اظهارکرد: عمل کنترل دیابت نیز به صورت یکباره نمی‌تواند اتفاق بیفتد و باید حداقل ۲۴ ساعته انجام شود چون در صورت کنترل یکباره، بیمار دچار ورم مغزی خواهد شد.
 
این پزشک متخصص بیهوشی ضمن اظهار تاسف از نوع برخورد با پزشک معالج ادامه‌داد: این گونه برخوردها باعث می‌شود نه تنها پزشکان بومی استان را ترک کنند بلکه غیربومی‌ها نیز علاقه‌ای به خدمت در استان نداشته باشند.
 
حسین‌پور یکی از دلایل مهاجرت پزشکانی نظیر ملک حسینی‌ها و نیک‌اقبال‌ها را همین نوع برخوردها می‌داند.
 
وی تصریح‌کرد: بیمارستان جای جیغ و داد کشیدن و دعوا و جنجال و تجمع نیست و این امر باید خاتمه یابد.
 
همچنین دکتر صدرالله محرابی، معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص ضرب و شتم پزشک بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: هر ساله شاهد برخورد فیزیکی با پزشکان هستیم و نبود امنیت برای پزشکان، کیفیت خدمات درمانی را با کاهش می‌دهد.
 
وی افزود: پرستاران و کادر درمانی به صورت ماهانه و نگهبانان بیمارستان به صورت روزانه مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند که در صورت تداوم این وضع، کیفیت خدمات پزشکی در استان کاملا افت می‌کند.
 
محرابی تصریح کرد: وقتی صحبت از توریسم درمانی در یاسوج می‌شود اولین مولفه آن است که به فکر امنیت شغلی و رفاهی و فکری پزشکان باشیم تا بدون دغدغه خدمات درمانی ارائه دهند.
 
معاون دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج ساختار فیزیکی بیمارستان بهشتی را دارای مشکل دانست و بیان کرد: با بودن این ساختار فرسوده و قدیمی، ورود همراهان بیمار به بیمارستان به آسانی انجام می‌شود و کنترل این همراهان به سختی صورت می‌گیرد و کار درمان بیماران با مشکل همراه می‌شود.
 
محرابی عنوان کرد: به دلیل بی‌حرمتی‌هایی که به پزشکان در استان می‌شود سالانه شاهد خروج و مهاجرت بسیاری از پزشکان از استان هستیم.
 
وی اضافه کرد: انتظار پزشکان این است که جامعه برای آنها فضای آرام و مناسب و با امنیت بالا را فراهم کند.
 
هفتم شهریورماه سال 89، جوان ۱۸ ساله‌ای که همراه یکی از بیماران بود با پنجه‌بوکس و مشت به صورت "عبدالوهاب دانش‌نیا" پرستار بیمارستان شهیدبهشتی یاسوج حمله کرد و باعث شد این پرستار بینایی یکی از چشمانش را از دست بدهد.

همچنین در همین ماه سال 89 همراه بیمار دیگری در همین بیمارستان حادثه‌ای مشابه آفرید و با پرتاب پوشه آهنی پرونده پزشکی بیمار به سوی "صالح رخشان"، جانباز ۲۵درصد و مسئول ۴۴ ساله بخش اورژانس بیمارستان، موجب شد که چشم چپ او دچار خونریزی شود و قرنیه وی پاره شود.