به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سیدحسین هاشمی استاندار تهران با اشاره به راهکارهای کنترل و کاهش جمعیت استان تهران گفت: در کمیسیون خاص رسیدگی به مشکلات تهران و کلانشهرها، موضوع جمعیت شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است و در این کمیسیون در حال بررسی راهکارهای جلوگیری از ازدیاد جمعیت در شهر هستیم.

وی ادامه داد: نمی‌شود با یک برنامه کوتاه‌مدت به موضوع جمعیت شهر تهران و ثبات آن رسید بلکه باید در آن کمیسیون راهکارها کاهش ازدیاد جمعیت در تهران نهایی و به دولت ارائه شود. استاندار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت خروج کارمندان از تهران اظهار داشت: خروج کارمندان از تهران متوقف شده است و باید دولت امکانات و راهکارهای جدیدی برای خروج کارمندان از تهران اعلام کند.

هاشمی یادآور شد:‌در حال حاضر افرادی که به شهرستان‌ها رفته‌اند گرفتار شده‌اند و امکانات لازم را دریافت نکرده‌اند. استاندار تهران درباره طرح دورکاری در استان تهران اظهار داشت: طرح دورکاری در ادارات استان تهران منع نشده است و ادارات می‌توانند بخشی از کارمندان خود به صورت دورکار استفاده کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با آزاد‌شدن خرید و فروش مسکن مهر افرادی از شهرستان‌ها نسبت به خرید این واحدها اقدام می‌کنند که این موضوع باعث افزایش جمعیت استان تهران می‌شود، گفت: وقتی که خرید و فروش مسکن مهر آزاد شد دیگر نمی‌توان برای آن محدودیتی ایجاد کرد در ضمن واحدهای زیادی واگذار نشده است.