به گزارش پارس به نقل از مهر، ساعت 7 و 30 دقیقه صبح یکم اردیبهشت امسال ، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 یک فقره ورود به عنف به داخل یک باشگاه ورزشی در شهرک اکباتان به کلانتری 135 آزادی اعلام شد .

با حضور مأموران در محل باشگاه ورزشی ، مربی ویژه سانس بانوان در اظهارات خود به مأموران گفت : ساعت هفت صبح طبق روال هر روز وارد باشگاه شده و منتظر ورود شاگردان خود بودم که در باشگاه به صدا در آمد . به گمان اینکه شاگردانم هستند ، اقدام به باز کردن در کرده که ناگهان یک نفر جوان با زدن مشت به صورتم وارد باشگاه شد و مرا به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد.

 شاکی در ادامه اظهارات خود عنوان داشت : در حالیکه به شدت از سوی این شخص مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودم ، متوجه شدم که این جوان تلاش داشت تا مرا مورد آزار و اذیت قرار دهد که به شدت با او درگیر شدم . زمانیکه وی با مقاومت من روبرو شد ، اقدام به سرقت کیف دستی همراه حاوی مقداری وجه نقد و گوشی تلفن همراه کرد و قبل از حضور شاگردانم به سرعت از محل دور شد .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف" و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای ادامه رسیدگی و شناسایی و دستگیری متهم در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با حضور در محل به بررسی باشگاه و محیط پیرامونی آن پرداخته و با بررسی دوربین های مداربسته یک مغازه سوپرمارکت در فاصله چند متری باشگاه موفق به شناسایی تصویر متهم در لحظه فرار از محل شدند .

با شناسایی تصویر به دست آمده از متهم توسط شاکی ، بررسی فرضیه "آشنایی متهم با محل ارتکاب جرم" در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مدیریت باشگاه با مشاهده تصویر متهم ، وی را به عنوان نیروی خدماتی سابق باشگاه مورد شناسایی قرار داد . مدیریت باشگاه ورزشی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : این شخص به عنوان نیروی خدماتی و نظافتچی مدتی در این باشگاه مشغول به کار بود .

در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان با مراجعه به محل شرکت خدماتی به بررسی سوابق فردی به نام "حمیدرضا . ط "  22 ساله پرداخته و اطلاع پیدا کردند که هویت حمیدرضا یک هویت مجعول بوده و متهم با استفاده از یک جلد شناسنامه دارای سابقه فقدان ، خود را با هویت کذب و دروغین معرفی کرده است .

در شرایطی که هیچگونه اطلاعاتی در خصوص هویت واقعی متهم وجود نداشت ، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل تردد متهم در یک قهوه خانه در خیابان آذربایجان شدند .

با شناسایی قهوه خانه و اطمینان از حضور متهم در محل ، متهم بلامکان که به عنوان کارگر در این مکان مشغول به کار بوده و شب ها نیز در همانجا استراحت می کرد ، دستگیر و پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی از سوی شاکی مورد شناسایی قرار گرفت .

با شناسایی هویت واقعی متهم به نام فرید 27 ساله و بررسی سوابق وی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف ورود به عنف اماکن ، کیف قاپی و ... و دارای سوابق متعدد تحمل کیفر در ندامتگاه های مختلف کشور می باشد .

متهم که در زمان دستگیری منکر هرگونه سرقت به عنف و تلاش برای آزار و اذبت شاکی شده بود ، در ادامه تحقیقات و پس از مواجه حضوری با شاکی به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جرایم خود اعتراف کرد .

متهم در اعترافات خود گفت : در مدت زمان کوتاهی که در باشگاه به عنوان نیروی خدماتی مشغول به کار بودم ، اطلاعات کاملی در خصوص سانس و نوبت کلاس های ورزشی به ویژه کلاس های ویژه بانوان پیدا کرده بودم و با استفاده از همین اطلاعات و زمانی که مربی ویژه بانوان به تنهایی در داخل باشگاه حضور داشت ، به قصد آزار و اذیت وی وارد محل شده اما زمانی که موفق به این نشدم اقدام به سرقت کیف دستی همراه او کرده و از محل متواری شدم .

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این عنوان داشت: در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم در طول چند سال گذشته در مراکز مختلف تجاری ، به ویژه مراکز تهیه و توزیع غذا به عنوان پیک موتوری و یا نیروی خدماتی مشغول به کار بوده و این احتمال وجود دارد که در پوشش پیک موتوری و یا نیروی خدماتی اقدام به ارتکاب جرایم مختلف کرده باشد . به همین خاطر از کلیه شهروندان مختلف که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت، تهدید ، ضرب و جرح و... قرار گرفته اند دعوت و درخواست می شود تا جهت شناسایی متهم به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.