رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر به دنبال استعفای شهردار نیست، گفت: قالیباف در مباحث خدماتی بسیار خوب کار کرده است.

به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد سالاری درباره شایعه استعفای شهردار گفت: اطلاعی از این که شهردار تهران می خواهد استعفا بدهد ندارم و ما هم این حرف ها را از رسانه ها می شنویم. اما این اطمینان را می دهم که کل اعضای شورای شهر اعم از اصولگرا و اصلاح طلب به دنبال استعفای قالیباف نیستند؛ زیرا وی در مباحث خدماتی بسیار خوب کار کرده است.

وی تصریح کرد: البته باید اعتراف کنیم که مسائل فرهنگی اجتماعی در شهر مغفول مانده و مسائل شهرسازی و معماری نیز همین طور است. در حالی که در دهه های گذشته حتی قبل از انقلاب، معاونت شهرسازی و معماری، در حد قائم مقام شهردار و دست راست وی بوده، اما اکنون این معاونت به یک اداره کل زیر مجموعه معاونت مالی و اداری تقلیل یافته که کارش تنها ایجاد درآمد است؛ کاری که کمیسیون ماده 100 هم می تواند انجام دهد.

سالاری در ادامه با اشاره به تعامل شورای چهارم با دولت گفت: با رویکرد شورای چهارم نسبت به تعامل نهاد شورا با دولت، شاهد حضور وزرا و گزارش دهی آنان به شورای شهر هستیم.

وی بیان کرد: ایجاد کارگروه تخصصی بررسی چالش های کلانشهرها و به ویژه شهر تهران در هیات دولت، فرصت تاریخی برای نهادینه شدن مدیریت یکپارچه شهری را ایجاد کرده که اگر در این دوره شورا نتوانیم از این فرصت برای کاهش تصدی گری دولت و واگذاری مسئولیت های شهری و اجتماعی به شوراها استفاده کنیم، این فرصت ممکن است برای همیشه از دست برود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا افزود: بارها به مسجدجامعی، رئیس شورا خاطرنشان کرده ایم که مراقب باشید اعضای شورا به روزمرگی دچار نشوند. ما در دوره تبلیغات انتخاباتی، مهمترین وعده انتخاباتی خود را به مردم، ایجاد مدیریت یکپارچه شهری ذکر کرده ایم، اما اکنون به دلیل اینکه هیات رئیسه درگیر مسائل روزمره شده است، از این هدف قدری دور مانده ایم. البته زیرساخت های ایجاد مدیریت یکپارچه شهری با حضور وزرا در شورا و تعامل با دولت ایجاد شده که لازم است شورای شهر تا تحقق کار، پیگیر آن باشد.

وی در پایان با اشاره به رسالت اصحاب رسانه مبنی بر پیگیری مسائل شهر با تعصب و حساسیت گفت: انصافا در هفت ماهی که من در شورا بوده ام، شاید یکی از فعال ترین رسانه های حوزه شهری، خبرگزاری فارس بوده که با حساسیت خاصی موضوعات را پیگیری می کند. خبرنگاران خبرگزاری فارس همواره در نشست های خبری حضور داشته اند و اخبار حوزه شهرسازی را بهتر از همه رسانه های دیگر پوشش داده اند که در اینجا از زحمات آنان تشکر می کنم.