علی رجبی وندوچالی در گفتگو با مهر با اشاره به بارندگی شدید که شامگاه گذشته در شهرستان نکا رخ داده، از احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه در شهرستان نکا خبر داد .

وی اضافه کرد: پیش بینی ها حاکی از آن است آب نکا رود در حال طغیان بوده و مردم حریم نکا رود در اولین فرصت این مناطق را ترک کرده و به موارد ایمنی توجه داشته باشند.

فرماندار نکا ابراز داشت : طبق اطلاع رسانی انجام شده مردم امشب درحالت آماده باش قرار دارند تا دچارسیل ناگهانی در شهرستان نشوند.

رجبی گفت: خوشبختانه تا کنون گزارش خاصی مبنی بر خسارت جانی و مالی و تصادفات خودرویی در شهرستان نداشتیم اما سطح آب گرفتگی در ساعات اولیه بارش باران به اوج رسیده بود که با همکاری نیروهای امدادی برطرف شد.

وی بیان کرد: نیروهای امدادی راه و ترابری و ارگان های مرتبط با ستاد بحران با توجه به بارش شدید باران همچنان مشغول بازگشایی محورهای مواصلاتی و رفع آبگرفتگی در بخش های شهرستان نکا هستند.

رجبی ادامه داد: تاکنونی گزارشی از قطعی برق ،آب ،گاز، تلفن را در بخش های شهرستان نکا شاهد نبودیم.

فرماندار نکا متذکر شد: باتوجه به سیل خیز بودن این شهرستان تمامی نیروهای امدادی در حالت آماده باش هستند.

شایان ذکر است اهالی منطقه  به دلیل هشدار مسئولین و احتمال طغیان نکا رود این منطقه را ترک کردند.

بامداد پنجم مردادماه  1378 سیل ویرانگری در اثر طغیان نکا رود به وقوع پیوست که جان حدود 30 نفر از شهروندان را گرفت و همچنین هزاران نفر از مردم شهرستان بر اثر این رویداد بی خانمان شدند که میلیاردها تومان خسارت به اماکن مسکونی، اداری ، تجاری و تأسیسات زیربنایی و اراضی و باغات کشاورزی وارد کرد.