به گزارش پارس به نقل از فارس، سعید شیرکوند عصر امروز در مراسم افتتاحیه مجتمع تفریحی توریستی میزبان با بیان اینکه توجه به حوزه گردشگری و میراثفرهنگی در سال‌های اخیر مغفول مانده است، اظهار داشت: توجه به حوزه گردشگری اشتغال و ثروت را به همراه دارد.


معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان گردشگری، صنایع دستی و میراثفرهنگی تصریح کرد: اگر بخواهیم کشور را به رشد و توسعه برسانیم باید به حوزه گردشگری بیش از پیش توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه دولت تدبیر و امید به حوزه گردشگری نگاه مثبتی است، بیان داشت: آمار نشان می‌دهد در دو ماه اخیر آمار گردشگران ورودی اروپایی به کشور به نسبت دو ماه سال گذشته سه برابر افزایش داشته است.

شیرکوند با اعلام اینکه ما در دولت تدبیر و امید به دنبال جذب سرمایه‌گذاران واقعی هستیم، گفت: از سرمایه‌گذاران واقعی حمایت می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه برای حمایت از سرمایه‌گذاران با صندوق توسعه ملی و بانک‌ها صحبت و تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم، افزود: سهمیه گردشگری در صندوق توسعه ملی نامحدود است.

شیرکوند با اعلام اینکه در جلسه‌ای که با اعضای صندوق توسعه ملی برگزار شد قرار شد در صورت معرفی پروژه و تاسیساتی که از شرایط لازم برخوردار باشند اعتبارات لازم تخصیص یابد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان گردشگری، صنایع دستی و میراثفرهنگی با اشاره به شرایط سرمایه‌گذار برای دریافت تسهیلات استفاده از صندوق توسعه ملی گفت: سرمایه‌گذاری که کننده کار باشد و از صلاحیت لازم برخوردار باشد تا پولی که از بیت‌المال به وی تعلق می‌گیرد توان پرداخت آن را داشته باشد و معوقه نداشته باشد می‌تواند از تسهیلات این صندوق استفاده کند.

شیرکوند نداشتن بدهی معوقه به بانک و قدرت تهیه وسایل مورد نیاز پروژه از سوی سرمایه‌گذار را از دیگر شرایط دانست و گفت: پروژه سرمایه‌گذار نیز باید حداقل ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد تا بتواند از تسهیلات صندوق توسعه تعاون بهره‌مند شود.

وی اضافه کرد: هر کس از چنین شرایطی برخوردار باشد ما نیز از او حمایت می‌کنیم.