پایگاه خبری تحلیلی « پارس» -  مراسم جشن یک سالگی مجموعه طنز دکتر سلام با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد حسین صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی، حسن عباسی، حسین قدیانی، محمد غرضی، وحید جلیلی، حمید رسایی، صادق زیباکلام و جمعی از دانشجویان بسیجی کشور در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد که استقبال چشمگیر دانشجویان و شعارهای آنان از نکات جالب این مراسم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « پارس» ، جشن یک سالگی « طنز دکترسلام» با حاشیه های جالبی همراه بود.
 
*سالن برگزاری مراسم از ۲ ساعت قبل از شروع برنامه با ازدحام جمعیت روبه رو شد به طوری که در راهروی منتهی به سالن نیز تعداد زیادی صندلی چیده شد تا میهمانان بتوانند بنشینند اما با این حال تعدادی از میهمانان به صورت ایستاده برنامه را دنبال کردند.

*پیش از شروع برنامه آهنگ های حماسی حامد زمانی پخش شد و دانشجویان با قرائت صلوات و شعارهای انقلابی فضای سالن را پر کرده بودند.

*حضور جانبازان در این برنامه از نکات جالب توجه بود.

*نصب بادکنک های بنفش و سفید در این برنامه نظر حضار را جلب کرد به طوری که آنها شعار می دادند « بادکنک بنفش دکتر سلام، نشانه تحقیر دکتر سلام» ، « بادکنک سفید دکتر سلام، نشانه کلیپ دکتر سلام» .

*پیش از شروع برنامه کلیپ صداقت آمریکایی پخش شد و حضار شعارهای ضدآمریکایی سر دادند.

*مجری برنامه این مراسم را مراسمی در دوران « روحانی متشکریم» عنوان کرد و دانشجویان شعار « روحانی متشکریم و روحانی پشیمانیم» سر دادند.

*این برنامه با یک مسابقه پیامکی همراه بود به طوری که در این مسابقه حضار باید به این سؤال جواب می دادند که استراتژی دستگاه دیپلماسی کشور در حال حاضر چیست؟ ۱- خوردن لگد از عقب، یک گام به جلو است، ۲- خنده بر هر درد بی درمان دوا است، ۳- همه خوردند، ما هم بخوریم.

*از نکات جالب توجه این برنامه کنایه مجری برنامه به جشن همسر روحانی در کاخ بود که به حضار گفت از ازدحام جمعیت و ایجاد ناراحتی برای شما عذرخواهی می کنم زیرا ما نتوانستیم در جایی مانند کاخ جشن بگیریم و حتی نمی توانیم به هر کدام از شما ۵ سکه هدیه بدهیم یا شوی لباس و رقص لزگی برگزار کنیم.

*حضار در زمان سخنرانی قاسمی شعار « ما هم سکه می خواهیم» سر دادند و حتی شعارهایی در رابطه با آزادی بیان را فریاد می زدند.

*در ادامه کلیپ طنزی از حسن عباسی پخش شد و پس از آن کلیپ طنز از در و دیوار اتاق صادق زیباکلام پخش شد که مجری برنامه به عکس سعید حجاریان بر دیوار اتاق زیباکلام و علاقه وی به جهان پهلوان تختی اشاره کرد.

*پس از آن رضا احسان پور شعار طنزپرداز کشورمان دو شعر طنز خطاب به روحانی و احمدی نژاد خواند.

*یکی از نکات جالب توجه این برنامه روبوسی رسایی و زیباکلام بود که بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت و تشویق های ممتدد آنها را به همراه داشت.

*در میان سخنرانی محسن رضایی یکی از حضار فریاد زد و از تکیه کلام « الکی می گه» در سریال پایتخت استفاده کرد که رضایی گفت باید شما را به سریال پایتخت معرفی کنیم.

*پس از آن دانشجویان به عدم گزینش خود برای حضور در این برنامه اشاره کردند و گفتند ما بدون گزینش و داوطلبانه در این برنامه حضور پیدا کردیم.

*پس از آن نیز تئاتری با موضوع دانشگاهی پخش شد.

*در ادامه از سیروس مقدم کارگردان مجموعه پایتخت، شهرام شکیبا، قمیشی و مازیار بیژنی دستاندرکاران « قندپهلو» ، فرهمند کارگردان مجموعه « حساس نشو» ، مسعود ده نمکی کارگردان سینما و کامران نجف زاده مسئول برنامه « صرفاً جهت اطلاع» تقدیر شد.

*در این برنامه شهرام شکیبا گفت: ما هم مشکلی در کشور داشته باشیم به دشمنان خارجی ارتباطی ندارد.

*همچنین ده نمکی اظهار داشت: امیدوارم کار بعدی ام طوری باشد که دشمنان باز هم عصبانی شوند.

وی افزود: احتمالاً عنوان برنامه بعدی « نفوذی ها» است که در این هنگام حضار شعار « انصرافی ها» را سر دادند.

همچنین مجری برنامه در ادامه خطاب به حضار گفت: عاجزانه التماس می کنم که از دریافت یارانه انصراف دهند.

*در پایان برنامه کیک جشن یک سالگی مجموعه « دکتر سلام» توسط هادی قاسمی مدیرعامل خبرگزاری دانشجو بریده شد.

 
  *مجری برنامه با بیان اینکه دکترسلام برنامه ای برای دوران « روحانی مچکریم» است برنامه را آغاز کرد و پس از آغاز برنامه جمعیت جوان سالن بصیرت یکصدا شعار « روحانی پشیمونیم» را چاشنی جنجالی آغاز برنامه کردند.
 
*مجری برنامه با بیان نکاتی از جمله اینکه " ببخشید که سالن ما برای حضور شما کوچک است و نتوانستیم آن را در کاخ برگزار کنیم " ، عذر می خواهیم که به شما پنج تا سکه نمی دهیم، عذر می خواهیم که نمی توانیم مراسم رقص لزگی برایتان برگزار کنیم، فقط می توانیم به شما ساندیس نوستالوژیک بدهیم که سخنان وی با وجد و تشویق جوانان علاقه مند به دکتر سلام همراه شد.
 
*در ادامه با حضور حسن عباسی عده ای از حضار با سوت و کف طولانی و پر از نشاط عده ای دیگر با سر دادن صلوات از آمدن وی استقبال کردند.
 
بعد از پخش کلیپ دکتر سلام درباره اعتماد به نفس دکتر عباسی با این مضمون که « من عینک آفتابی و آستین کوتاه را در میان بچه های حزب اللهی باب کردم» ، دکتر حسن عباسی به سخنرانی پرداخت.

*در میان سخنان حسن عباسی، محسن رضایی و صفارهرندی به جمع اضافه شدند که حضار شعار « صفار دوستت داریم « را سر دادند.
 
*با ورود صادق زیباکلام حضار شعار مرگ بر آمریکا را با مشت های گره کرده فریاد میزدند.
 
*مجری برنامه با اشاره به اینکه تاکنون سه بادکنک ترکیده که از قضای روزگار هر سه بادبادک بنفش بوده، باعث شد همه حضار با خنده به تشویق مجری بپردازند.
 
*در ادامه کلیپی از صادق زیباکلام به نمایش گذاشته شد که در این کلیپ اتاق وی به نمایش گذاشته شده بود و عکس هایی از حجاریان، مصدق، ستارخان و تختی به چشم می خورد.
 
* حسن عباسی: طنز « دکتر سلام» جدال احسن بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « پارس» ، حسن عباسی در جشن یکسالگی دکتر سلام گفت: قطعاتی که دوستان در مجموعه طنز دکتر سلام انتخاب کردند جدال احسن است اما برخی قطعات چندان مناسب نبود.

وی در ابتدا از طرف مجموعه دکتر سلام به دلیل کمبود جا عذرخواهی کرد سپس در خصوص سازوکار اخلاقی نقد به سخنرانی پرداخت.  
 
در ابتدا با اشاره به باران امروز تهران گفت: از مجموعه ای که رد می شدم باران و رعد و برق بود این رعد و برق و باران نکته ای را به ما نشان می دهد پدیده های طبیعی نشانه چیست این تغییرات جوی آیتی از طرف خداست.
 
عباسی ادامه داد: اگر از کسی پرسیده شود مومن به چه چیز هستید متاسفانه نمی داند به چه چیزی ایمان دارد ما همه مسلمان هستیم ایمان در قلب وارد نشده و قالبا نمی دانیم چگونه باید ایمان به قلب وارد شود و ایمان قلب چیست.
 
وی در ادامه با برشمردن هفت متعلَق ایمان گفت: هفتمین متعلق ایمان به خدا ایمان به نشانه های خداست اگر از این هفت متعلق یکی را نداشته باشیم به شش متعلق دیگر نیز ایمان نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: هر پدیده در عالم نشانه خداست شما اگر بخواهید با هر کسی صحبت کنید باید با زبان آن فرد صحبت کنید زبان خدا هم نشانه های او است تمام پدیده ها در هستی به ما نشانی می دهند این هوای مطبوع نشانی است هر اتفاقی آیتی از طرف خداست کار حکیم این است که بداند نشانه های خودشان هدف نیستند آنها به جای دیگر اشاره می کنند.
 
عباسی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: گرد هم آمدن ما در این جشن نیز یک نشانه است یک جوانی که به یک خانم یا آقایی تذکر می دهد نهی از منکر می کند اما تذکر دادن محدود به زلف خانم ها نمی شود.
 
وی در ادامه توضیحات خود گفت: وقتی دستگاه های دولتی امر به معروف و نهی از منکر می کنید اسمش را می گذارند نقد وقتی از منکر بینی مثل ربا در نظام بانکی نهی می کنید می گویند شما نظام بانکی را نقد می کنید.
 
وی تصریح کرد: به بیان غربی شما در نقد اول انتقاد می کنید تا بحران به وجود نیاید مثلا اگر فردی را ببینید که به یک راهی می رود اما در مقابل او چاهی وجود دارد به او هشدار می دهید که در مقابل تو چاه وجود دارد مراقب باش به داخل آن نیفتی این معنای نقد از نگاه غربی است اگر کسی و نظامی نقد شد معنایش این است که به آن فرد یا نظام هشدار می دهیم تا در چاه بحران نیفتد اما اگر کسی را نقد کنید فکر می کند با او دشمنی دارید.
 
عباسی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به هدفمندی یارانه ها گفت: ما چهار سال قبل نسبت به هدفمندی یارانه ها نقد می کردیم و مسئولان را نسبت به بحران پیش رو هشدار می دادیم ما می گفتیم این مسئله در جهان قبلا امتحان شده و نظام مبتنی بر آن هدفمندی تخریب شده است سپس آقایان رفتند در دانشگاه امیرکبیر گفتند که مگر فلانی اقتصاد خوانده که ما را نقد می کند حالا بعد از چهار سال که به اساتید لیبرال امیرکبیر اعتماد کردند می گویند ببخشید اشتباه کردیم آن روزی که می گفتید این نظام اشکال دارد می گفتند شما مشکل جناحی دارید.
 
وی گفت: الان هر نه روز برای این دولت از سوی آمریکا و اروپا یک بحران به وجود می آید نه روز قبل شش میلیارد دلار سرمایه بنیاد علوی را بلوکه کردند در حالی که کل پول هایی که قرار بود به ما طی توافق نامه های چندماه گذشته به ما بدهند چهار و نیم میلیارد دلار بود این وضعیت به دلیل لبخندهای دولت است نه روز قبل از آن ابوطالبی را به سازمان ملل راه ندادند و این مسئله را به یکی از بحران های دولت جدید تبدیل کردند نه روز قبل تر نیز بیانیه ای صادر کردند و در آن گفتند که باید همجنس بازی در ایران آزاد شود اتحادیه اروپا نیز باید دفتری داشته تا نسبت به این وضعیت نظارت کند در حالی که در قرآن به صراحت بیان شده چهار هزار سال قبل اصحاب قول صدوم برای اولین بار به همجنسگرایی روی آوردند وقاحت اتحادیه اروپا و آمریکا به جایی رسیده که می گویند ما باید به قوم صدوم برگردیم حال مسئله این است که اعتماد مردم به دولت روحانی هر نه روز یک درجه کمتر شده است.
 
وی خطاب به مجموعه دکتر سلام گفت: این مجموعه به این روند توجه داشته باشند که اگر این مسئله « هر نه روز یک بحران» جلو برود با دست خود آمریکا و اروپا آرزوی ما برآورده می شود آرزوی ما این بود که امید داخل نسبت به خارج کمتر شود در حال حاضر هر نه روز یک درجه اعتماد ما به آمریکا و اروپا کمتر می شود.
 
عباسی با توجه به اخلاق نقد گفت: اگر جریان منتسب به بسیج به اخلاق نقد توجه نداشته باشند سال بعد جشنی با این شکوه نخواهیم داشت ماهیت نقد باید به امر معروف و نهی از منکر تبدیل شود اگر دکتر سلام این گونه شود و جریان نقد را به نهی از منکر و امر به معروف تبدیل کند شبیه به ابوذر می شود.
 
وی در پایان گفت: قطعاتی که دوستان در مجموعه طنز دکتر سلام انتخاب کردند جدال احسن است اما برخی قطعات چندان مناسب نبود و گاهی ماهیت استهزا می گرفت امیدواریم سال آینده شاهد شکوفای جریان امر به معروف و نهی از منکر و جایگزینی آن به جای نقد باشیم.

* بذرپاش: مذاکرات کنونی شبیه بازی ایران و مالدیو شده است
مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم جشن یک سالگی « دکتر سلام» هم جمله « روحانی مچکریم» را تکرار کرد و گفت: خوشحالم در جمع شما کم سوادها صحبت می کنم.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « پارس» ، وی با بیان سخنانی طنزگونه ادامه داد: در بازی ایران و مالدیو تیم ایران ۱۷ گل به تیم مالدیو زد و مربی تیم مالدیو گفت: این امتیاز طبیعی است چون ایران تیم قوی ای است.
 
بذرپاش افزود: وصف این ماجرا مانند تیم مذاکره کننده شده است.
 
وی در پایان گفت: ما هم ۲۰ درصد را دادیم هم رئیس جمهور آمریکا مودب شد و هم یارانه ها را پس دادیم باید بگویم روحانی واقعا مچکریم.


*غرضی: اداره کشور با ساده انگاری ممکن نیست
سیدمحمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مراسم جشن یک سالگی مجموعه طنز « دکتر سلام» در سالن بصیرت سازمان بسیج دانشجویی گفت: در اداره کشور ساده نگری و ساده انگاری ممکن نیست زیرا اگر تمام استعدادها هم جمع باشند، اداره کشور سخت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « پارس» ، وی افزود: دهه ۵۰ دوران خوب حیات من بوده است زیرا برای رسیدن به اهدافم در زندان بودم.

غرضی با اشاره به موفقیت مجموعه طنز « دکتر سلام» عنوان کرد: طنز توسعه زندگی است مه اگر فرهنگ مناسب خود را نداشته باشد، زندگی معنا نمی یابد به طوری که مردم آنچه را قبول ندارند به طنز تبدیل می کنند و سیاست مداران آن اعمال را انجام نمی دهند.

*صفار هرندی: طنز فاخر با مخاطب قرار دادن جامعه از تکرار اتفاقات بد جلوگیری می کند
محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم جشن یک سالگی طنز " دکتر سلام" اظهار داشت: خوشحالی خود را از نشاط و هیجان حاکم در این جلسه اعلام می کنم. من آرزوی روزی را داشتم که در فضای سیاسی که فضای خشک و خشنی هست، چنین لطافتی احساس شود.  
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « پارس» ، وی در واکنش به اظهارات دانشجویان به سخنان صادق زیباکلام گفت: امیدوارم آقای زیباکلام از این مسائل و طنز و سخنان دانشجویان دلگیر نشوند. البته اگر ایشان امروز چنین فضایی را دیدند، ما هشت ماه است که از سوی دانشجویانی که نام خود را سبز گذاشته بودند، در دانشگاه ها با چنین مسائلی مواجه هستیم. البته من به جوانمردی و فتوت این جمع اقرار می کنم که اجازه دادند شما سخنانتان را کامل بیان کنید و حرفتان را قطع نکردند. این ماجرا فقط برای روزهای به قول مسلمانان فتنه نبود و طی چند روز گذشته در دانشگاه امیرکبیر در سخنرانی آقای عباسی و جلیلی نیز رخ داد.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود خطاب به حاضران جلسه گفت: خطاب به دوستان حاضر می گویم اگر اتفاقی که در گذشته ها رخ داده است، زشت بوده است و ما آن را تقبیح می کنیم، ما نیز کمک به تکرار آن نکنیم.  
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه طنز چیزی از جنس شعر است و با پرورش خیال و پرواز خیال ارتباط دارد، گفت: پرواز خیال در طنز هم جدی ترین مسئله است و طنز فاخر آن چیزی است که ما در آن به چیزهایی بپردازیم که خود ما در آن اثرگذاریم و در غیر این صورت منجر به هجو می شود.  
 
صفارهرندی تأکید کرد: وقتی کار طنز و مطایبه به جایی می رسد که یک سری حریم ها شکسته می شود، در این صورت طعنه های آزاردهنده مثل کینه به وجود می آید که نام آن هجو است.  
 
وی با اشاره به اینکه در صد سال اخیر شاهد هجویه هایی هستیم که عمدتا علیه اعتقادات دینی بوده است، گفت: متأسفانه در ادبیات و فرهنگ پنجاه ساله گذشته شاهد چنین مسائلی هستیم.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طنز دکتر سلام گفت: شاید استقبال شما از این طنز برای این است که برای اولین بار احساس کردید چیزی متعلق به فرهنگ خودتان را می بینید و من احساس می کنم این روند نیز در حال افزایش است و این طنز مسیرهایی را طی می کند.  
 
وی با تأکید براینکه در گذشته طنز و هجو میدانی برای کینه جویی های شخصی بوده است، یادآور شد: این مسئله اصل اجتماعی نداشت و طنز زمانی موثر است که برای اصلاح و سالم سازی جامعه به کار گرفته شود که طنز دکتر سلام نیز با ادبیات فاخرتری که در آن دیده می شود و با استفاده از پیشرفت های تکنولوژی و استفاده از مضامینی مانند تصاویر در آن می تواند به این جایگاه برسد.  
 
صفارهرندی گفت: طنز آنجایی به کار می رود که چیزی خارج از قاعده در جای دیگری قرار گیرد و یک عدم تناسبی را پیگیری می کند.  
 
وی با اشاره به عملکرد روزنامه ها در شرایط حاضر گفت: این حالت عدم تناسب در برخی از روزنامه ها و نشریات به خصوص در حوزه تیتر ها و گرایشات دیده می شود. به عنوان مثال آنهایی که دم از ملی گرایی می زنند، از عناوین ضد ملیت استفاده می کنند و دیگری که خارج از کشور برای انهدام همه ارکان نظام ما و برای سرکوب مردم ما برنامه ریزی کرده است به عنوان چهره ای دلسوز در کشور نشان داده می شود. این همان طنز است و خود این اتفاق طنز به شمار می رود.
 
وی افزود: با نگاه به موقعیت های اطراف می بینیم خنده دار ترین طنز ما یک سری واقعیت هایی هستند که ظاهرا رخ داده اند اما حقیقت ندارند. مثل اینکه یک آقای معاون یا مشاور که وظایفی دارد و دوباره به او مسئولیت می دهند و همچنان برای مسئولیت از خود اشتیاق نشان می دهد این نیز در واقع یک نوع طنز است.  
 
صفارهرندی در پایان گفت: البته اگر در قالب طنز به این چیز ها پرداخت می شود، برای این است که طنز یک مقصد رو به تعالی و پیشرفت دارد و قرار است با تحریک اجتماعی از یک اتفاق بد جلوگیری کند.  
 
*رضایی: تقویت جریان انقلابی کشور به تقویت مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی منجر خواهد شد
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم جشن یک سالگی طنز دکتر سلام که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار داشت: همیشه نیروهای حزب اللهی در این کشور با تابلو نوآوری و خلاقیت پا به میدان گذاشته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « پارس» ، وی افزود: در دوران انقلاب ابتکارات سیاسی بسیار خوبی وجود داشت و در دوران دفاع مقدس نیز دیدیم جوانان انقلابی این مرز و بوم با خلاقیت و تاکتیک های جدید در مقابل رژیم بعث عراق راه حل هایی را ایجاد کردند و خلأهای جنگ را پر کردند.  

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز شاهد ادبیات جدیدی به عنوان طنز هستیم و خوشحالم بچه های انقلاب پیشگام این مسئله هستند.

وی با اشاره به اینکه شنیده ایم ما را هم در این طنز به طنز گرفته اید، گفت: هرچه قدر می خواهید درباره من طنز بنویسید که این امر پدیده خوبی است، دوست دارم دوستان حزب اللهی این پدیده را پرورش دهند و بزرگ کنند و به عنوان یک ادبیات سیاسی جای خود را در فضای سیاسی پیدا کنند.  

رضایی با اشاره به محاسن طنز گفت: طنز می تواند به دیگران آگاهی و بیداری ببخشد و با مدد طنز می توان اطلاع رسانی و آگاهی ایجاد کرد، زیرا طنز می تواند موضع گیری های انقلابی جامعه را در میان توده های مردم و عمق شهر های کوچک بکشاند.  

وی   با اشاره به اینکه خلأیی در ادبیات سیاسی در این زمینه داریم که امیدواریم شما پیشگام آن باشید، افزود: در طی ۲۰ سال اخیر نقش جریان های انقلابی در کشور تحت الشعاع جریانات سیاسی قرار گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از ابتدای انقلاب دو جریان سیاسی و انقلاب در کشور وجود داشت که جریان سیاسی همان جناح های حاضر در کشور بود و جریان انقلابی که عمدتا در سپاه، بسیج، و ۱۸ نهاد وجود داشت فعالیت هایی را انجام می داد، اما بعد از جنگ این دو جریان سیاسی جریان انقلابی را به حاشیه بردند.  

وی با تأکید براینکه باید جریان انقلابی را در کشور تقویت کنیم، گفت: فضای سیاسی امروز کشور تحت تأثیر جریان های سیاسی است و لازم است جریانات انقلابی حد و مرز خود را با جریان جناحی مشخص کند و طنز می تواند تقویت کننده این مسیر باشد.  

رضایی با تأکید براینکه جریان انقلابی وابسته به جان و گروه خاصی نیست، افزود: جریان انقلابی به شخص و گروهی وابسته نیست و با ارزش های انقلابی گره خورده است، البته ما نیاز داریم بار دیگر جریان انقلابی را تقویت کنیم که در سایه آن می توانیم مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی و ارزشهای انقلابی را در فضای سیاسی تقویت و پایدار سازیم.


قاسمی: « دکتر سلام» وابسته به هیچ جناحی نیست/ انتقاد از عدم همکاری دانشگاه ها

هادی قاسمی مدیرعامل خبرگزاری دانشجو در مراسم جشن یک سالگی مجموعه « دکتر سلام» با اشاره به ازدحام جمعیت در سالن محل برگزاری و حتی در بیرون از سالن، گفت: اینکه این مراسم را اینجا برگزار کردیم به این علت بود که جای دیگری را نتوانستیم هماهنگ کنیم زیرا دانشگاه ها برای در اختیار گذاشتن سالن با ما همکاری نکردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « پارس» ، وی افزود: حتی اجازه چاپ پوستر نیز نداشتیم و تمام بضاعت ما، دانشجویان بودند که نقد کردند و کمک کردند تا در حال حاضر به مخاطب میلیونی برسیم.

وی با بیان اینکه مجموعه دکتر سلام بیش از ۱۰۰هزار دانلود مستقیم دارد و در ۲۵۰ دانشگاه نیز پخش شده است، گفت: مجموعه دکتر سلام به هیچ جریانی وابسته نیست و اهداف خود را با اهداف انقلاب اسلامی گره زده است، هیچ گاه نقدهای ما به فرد خاصی مربوط نبوده و فقط دیدگاه ها را نقد کردیم.

قاسمی گفت: به زودی نماد نقد طنز در قالب یک عروسک به عنوان معرف مجموعه دکتر سلام رونمایی می شود.