رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: زیر میزی پزشکان از تهران شروع شد و اکنون به شهرستانها رسیده است.
 
دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با « پایگاه خبری تحلیلی پارس» اظهار داشت: زیرمیزی از تهران شروع شد و الان متاسفانه به شهرستانها هم رسیده است. نباید اجازه بدهیم که بیش از این ریشه پیدا کند و هر چه سریعتر با آن برخورد کنیم. پولی که از بیماران بدون رضایت دریافت شود از نظر شرعی هم حلال نیست.
 
وی با اشاره به پرونده برخی از بزرگترین پزشکان زیرمیزی در سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی باید این پرونده ها را رسیدگی کند. لیست ۱۴ نفره از دانه درشت های پدیده زیرمیزی وجود دارد اما گاهی افراد ذی نفوذی تماس می می گیرند و اجازه برخورد نمی دهند. این موضوع را باید مسئولان وزارت بهداشت رسیدگی کنند و اجازه این کار را ندهند.
 
وی با تاکید بر اینکه خلا قانونی در برخورد با پزشکان زیر میزی وجود ندارد گفت: طبق قانون باید تخلفات پزشکان بخش خصوصی به دادسرای انقلاب و پزشکان بخش دولتی به کمیسیون ماده ۱۱ سازمان تعزیرات معرفی شوند، اما تا کنون کسی با این پزشکان برخورد جدی نکرده و نظارتی هم بر عدم اجرای آن نشده است.
 
وی افزود: اگر پزشکی پول اضافه از مردم بگیرد، بار اول باید ۲ برابر مبلغ اضافه را باز گرداند و توبیخ کتبی هم در پرونده او درج شود، اگر هم برای بار دوم تکرار شود باید ۵ برابر مبلغ اضافه دریافتی، جریمه شود و علاوه بر پزشک مسئول فنی بیمارستان هم توبیخ کتبی می شود که در پرونده درج می شود. اگر پزشک برای بار سوم این تخلف را انجام دهد، ۱۰ برابر آن مبلغ جریمه می شود و علاوه بر پزشک و مسئول فنی، پروانه فعالیت بیمارستان هم باید برای همیشه لغو شود.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص اینکه چه گروهی از پزشکان بیشتر زیرمیزی می گیرند اظهار داشت: بیشتر پزشکانی که عمل جراحی انجام می دهند این کار زشت را انجام می دهند. پزشکان جراح هم که می گویم منظورم همه آنها نیستند و نباید جمع بست بلکه ۲ تا ۵ درصد جامعه پزشکان جراح را تشکیل می دهند.
 
شهریاری افزود: ما یک بی عدالتی در میان خود صنف پزشکان داریم. پزشکان عمومی که ۷ سال درس می خوانند و بعد مجبور به گذراندن طرح هستند بعد از آنکه فارغ التحصیل می شوند حقوق بسیار اندکی دارند اما یک طبقه خاصی از پزشکان یعنی پزشکان متخصص در آمدهای کلان دارند و میان درآمدهای آنها شکاف بسیار زیادی وجود دارد این درحالی است که در کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس این تفاوت کم است.