به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، گودرزی کارشناس هواشناسی گفت: موجی که در حال ورود به نیمه شمال غربی کشور است، در حال قوی شدن می باشد که احتمال می رود این موج همراه با بارش برف و کاهش محسوس دما باشد.

وی تصریح کرد: براین اساس از اواخر وقت امروز با نزدیک شدن سامانه جدید بارشی شاهد بارش در نواحی شمال غرب و شمال کشور عمدتا به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات به صورت برف خواهیم بود.

وی ادامه داد: از روز یکشنبه بارش ها تمامی نیمه غربی کشور را دربر گرفته و شدت آن در نواحی سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات زاگرس مرکزی و غرب کشور است که همانطور که گفته شد، در ارتفاعات به صورت برف و در سایر مناطق به صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود که از روز یکشنبه از شدت بارش در نواحی غربی کاسته، اما گستره بارش ها بجز جنوب شرق کشور شامل اکثر مناطق می شود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: به تدریج از روز دوشنبه میزان بارش ها از سمت غرب کشور کاسته و از روز سه شنبه فقط بارش در بخش های شمال شرق و جنوب شرق کشور ادامه دارد.

گودرزی عنوان کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شمالی به خصوص سواحل دریای خزر شاهد کاهش محسوس دما هستیم، ضمن آنکه طی این دو روز دریای خزر و خلیج فارس مواج هستند.

وی در رابطه با دمای فعلی هوای تهران عنوان کرد: هم اکنون آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد که از فردا کاملا ابری همراه با بارش باران است.

وی در پایان گفت: امروز دمای هوای تهران حداکثر ۲۲ درجه بالای صفر و فردا صبح ۱۳ درجه بالای صفر ضمن آنکه از فردا شاهد کاهش محسوس دما در تهران هستیم. سردترین مرکز استان شهرکرد با ۳ درجه زیر صفر و اهواز طی بررسی های روز گذشته گرمترین مرکز استان با ۳۱ درجه بالای صفر در بین مراکز استانهای کشور بودند.