به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، ربهورن جمعه در منزل خود در نیوجرزی بر اثر سرطان پوست در ۶۵ سالگی درگذشت. او از ۱۹۹۲ به این بیماری مبتلا بود.

 
جیمز ربهورن متولد سال ۱۹۴۸ در فیلادلفیا در پنسیلوانیا بود. او از اواخر دهه ۱۹۷۰ به طور جدی وارد دنیای هنر شد و طی حدود ۴۰ سال در بیش از ۱۲۰ اثر سینمایی و تلویزیونی بازی کرد.

 
از نقش های به یادماندنی این بازیگر پرکار می توان به نقش یک دادستان در مجموعه تلویزیونی « ساینفلد» در ۱۹۹۸ و نقش یک کارشناس اف بی آی در فیلم « پسر عموی من وینی» (۱۹۹۲) اشاره کرد.
 
او در سریال « هوملند» نقش پدر کری ماتیسن، مامور سی آی ای با بازی کلر دینز را بازی کرد. ربهورن در سریال هایی چون « The Practice » ، « قانون و نظم» ، « Boston Legal» و « White Collar» نیز نقش آفرینی کرد.
 
از دیگر فیلم های سینمایی ربهورن می توان به « سیلک وود» (۱۹۸۳) ، « خانه خیابان کارول» (۱۹۸۸) ، « ساعات پرالتهاب» (۱۹۹۰) ، « مراقبت هنری» (۱۹۹۱) ، « سایه ها و مه» (۱۹۹۱) ، « غریزه اصلی» (۱۹۹۲) ، « بوی خوش زن» (۱۹۹۲) ، « روغن لورنزو» (۱۹۹۲) ، « حفاظت از تس» (۱۹۹۴) ، « روز استقلال» (۱۹۹۶) ، « بازی» (۱۹۹۷) ، « آقای ریپلی بااستعداد» (۱۹۹۹) ، « برف بر درختان سدر می بارد» (۱۹۹۹) ، « ملاقات با والدین» (۲۰۰۰) ، « دور از بهشت» (۲۰۰۲) ، « کوهستان سرد» (۲۰۰۳) و « زندگی عجیب تیموتی گرین» (۲۰۱۲) اشاره کرد.
 
ربهورن یکی از نقاط اتکای شرکت تئاتر راندابات بود و این اواخر در نمایش « Too Much, Too Much, Too Many» در نیویورک به نقش یک پدر مبتلا به آلزایمر روی صحنه رفت.