به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سرهنگ قادر کریمی با بیان اینکه با فعال شدن قرارگاه نوروزی در اسفندماه، ماموران پلیس تهران بزرگ به منظور تامین امنیت بیشتر به صورت شبانه روزی و با تمام قوا آماده خدمت رسانی به شهروندان شدند، گفت: به منظور پیشگیری از بروز جرایم خصوصاً سرقت، پلیس پایتخت با تشدید طرح های انتظامی با سارقان و مخلان نظم و امنیت مردم، قاطعانه برخورد می کند.

استقرار ایستگاه های پلیس در ۲۵۰ نقطه از سطح شهر تهران در نوروز

کریمی به استقرار ایستگاه های پلیس در ۲۵۰ نقطه از سطح شهر تهران در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: این ایستگاه ها اولین حلقه ارتباطی شهروندان با پلیس به شمار می آیند به گونه ای که فعال تر از گذشته عمل کرده و علاوه بر پیشگیری از وقوع جرم، تامین امنیت محلات را به عهده دارند.

وی با اعلام اینکه برخورد با کیف قاپان، زورگیران و جیب برها در دستور کار پلیس است، گفت: با افزایش گشت های انتظامی به صورت خودرویی، پیاده و موتوری، زمینه بروز جرم خصوصاً سرقت از ۲۹ اسفند تاکنون کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه گشت های پلیس کنترل امنیت و نظم و انضباط پایتخت را برعهده دارند، تصریح کرد: شهروندان می توانند به وضوح میزان افزایش گشت ها در سطح معابر و بزرگراه ها را مشاهده کنند.

کریمی با اشاره به اجرایی شدن طرح تشدید مراقبت از سازمان ها، وزارتخانه ها و بانک ها در ایام نوروز، گفت: همچنین گشت های پلیس مرتبا در این ایام در اطراف این مراکز گشت زنی می کنند.

به گفته معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ نیز بدون تعطیلی آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

وی افزود: به علت افزایش حجم سفرهای نوروزی، ماموران پلیس در پایانه های مسافربری حضور خواهند داشت تا از وقوع جرایمی نظیر سرقت و… پیشگیری کنند.

کریمی به اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده شهر تهران و جمع آوری معتادان پرخطر از ۲۸ اسفندماه تاکنون اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای افزایش احساس امنیت شهروندان در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر تهران قرار گرفت.

وی افزود: طی این مدت یک هزار معتاد پرخطر و تابلو پس از شناسایی جمع آوری شدند و این طرح در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

وی به جذب و آموزش ۵۰۰ نفر تحت عنوان پلیس افتخاری اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم تا سطح پلیس افتخاری را از محلات به کوچه ها برسانیم و ماموران این پلیس، دارای لباس مشخص، احکام ماموریتی و کارت های شناسایی هستند.

وی به افزایش چشمگیری اعتماد مردم به پلیس و مشارکت آنان در برقراری و حفظ امنیت اجتماعی طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات صادقانه و مضاعف در نوروز، مشارکت و اعتماد مردمی را ارتقاء می دهد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به اقدامات پلیس در حوزه راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و اظهارداشت: در ایام نوروز، طرح ویژه کنترل تخلفات و حرکات از جمله سرعت، سبقت و حرکات مخاطره آمیز در بزرگراه ها به اجرا در آمده است.

کریمی تصریح کرد: رانندگانی که در این ایام حرکات مخاطره آمیز داشته باشند، خودرو آنها تا پایان تعطیلات نوروز متوقف خواهد شد.

کاهش ۶۰ درصدی تصادفات فوتی در پایتخت

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کاهش ۶۰ درصدی تصادفات فوتی، ۳۵ درصدی تصادفات جرحی و ۲۵ درصدی خسارتی از ۲۹ اسفند تا کنون در پایتخت خبرداد.

وی با اشاره به فعالیت بازرسان نامحسوس در ایام نوروز، گفت: بازرسان در کاهش سوانح نقش ارزشمندی دارند، آنها در راستای نظم و انضباط و کاهش تلفات و سوانح با پلیس همکاری می کنند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در خاتمه با بیان اینکه رسانه ها در ارتقاء احساس امنیت شهروندان خصوصاً مسافران نوروزی نقش بسزایی دارند، گفت: کلیه اقدامات و فعالیت های نوروزی پلیس پایتخت در راستای خدمات رسانی و ارئه خدمات مطلوب به شهروندان است.