به گزارش پارس به نقل از فرجام، شماری از این زائران عمره در تماس تلفنی به خبرنگار پایگاه خبری فرجام گفتند، پرواز شماره ۱۵۰۳ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال بیش از ۲۶۰ مسافر قرار بود ساعت ۳۰ دقیقه بامداد دوشنبه انجام شود اما به دلیل بروز نقص فنی در هواپیما این امر ساعت ۱بامداد روز سه شنبه صورت گرفته است.

آنان با ابراز نارضایتی شدید از این وضعیت، از آنچه که آن را" بی توجهی مسئولان هواپیمایی ایران نسبت به مسافران و زائران" این پرواز خواندند، به شدت انتقاد کردند.

یکی از مسافرین این پرواز به فرجام گفت: پس از ساعتها انتظار در فرودگاه، مسافران که عده ای هم افراد مسن بودند صبح به هتلی در حدود ۳۰ کیلومتری فرودگاه جده انتقال یافتند که این هتل ببیشتر به یک مکان مخروبه شباهت داشت که از امکانات اولیه بهداشتی هم برخوردار نبود.

وی گفت: ساعاتی بعد برای انجام پرواز بار دیگر به فرودگاه بازگشتند اما هیچ یک از مقامهای ذیربط و مسئولان ایران ایر حضور نداشتند تا درباره وضعیت یادشده به زائران توضیحی بدهند. این مشکلات از یک سو و تحقیر مسافران توسط خدمه فرودگاه جده ما را بیشتر آزار می داد.

این مسافرگفت: آنچه بوجود آمده است، در شان مردم عزیز ما نیست و چنین شرایطی حتی به وجهه و اعتبار ایران در میان سعودیها نیز لطمه می زند. پس از حدود ۲۳ ساعت تاخیر، پرواز هواپیمایی ایران از جده به تهران ساعت ۱: ۳۰ بامداد سه شنبه انجام شد.

پرواز ۱۵۰۳ ایران ایر سرانجام ساعت ۵ بامداد سه شنبه در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست، اما زائران تا ساعت ۷: ۳۰ از خروج هواپیما خودداری کردند تا شاید مسئولی پیدا شود و برای تاخیری چنین طولانی و داستانی که بر آنان رفته است، توضیح دهد. اما پاسخی که شنیده نشد هیچ حتی از یک عذرخواهی از طرف هواپیمایی به دلیل این همه مشکلاتی که به وجود آمده هم خبری نشد.

اتفاق پیش آمده باعث شد با یک جستجو دراخبار مربوط به هواپیمایی ایران ایر به تیترهای جالبی برخورد کنم که بد نیست شما مخاطب عزیز نیز بخوانید:

انجام پرواز مشهد - اصفهان ایران ایر با ۱۶ ساعت تاخیر/ هجوم مسافران به گیت های پرواز

تاخیر ۲۰ ساعته پرواز جده-کرمانشاه

پرواز تهران-پاریس ۱۳ مسافر اضافه آورد!

تاخیر ۱۲ساعته پرواز ساری به مدینه منوره/ نقص فنی هواپیما زائران را بلاتکلیف کرد

تاخیر ۴ ساعته پرواز ایران ایر و بلاتکلیفی مسافران بوشهر

و بسیاری اخبار دیگر در همین مورد در روزهای گذشته که همگی واقعا بسیار تامل برانگیز است.

اما با این شرایط به وجود آمده سوالی در ذهن هر فرد پیش می آید، به چه دلیل برخی مسافرین حاضر به پرداخت هزینه زیاد برای سفر باهواپیما هستند؟ آیا این هزینه برای این نیست که سفری با آرامش و در زمانی کوتاه داشته باشند؟

شاید این تاخیرها درمدت زمانی طولانی و تنها در مواردی محدود قابل توجیه باشد، اما واقعا این تاخیرها در این موارد گسترده و به دفعات متعدد قابل توجیه است؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟ ؟ ؟ ؟