به گزارش پارس به نقل از فارس، حکم توقیف این هفته نامه که هفته گذشته صادر شده، امروز (سه شنبه) به مدیرمسئول این نشریه ابلاغ شد.

همچنین پرونده این هفته نامه، از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شده است.

پیش از این هیئت نظارت بر مطبوعات حکم به توقیف هفته نامه یالثارات الحسین (ع) داده بود که با واکنش محافل سیاسی و رسانه ای مواجه شده بود.

علیرضا معاف سردبیر « ۹ دی» با تأیید خبر توقیف این هفته نامه، به خبرنگار فارس گفت که دلیل عمده این اقدام هیئت نظارت، انتشار مطالب انتقادی نسبت به سیاست های هسته ای، فرهنگی و اقتصادی دولت یازدهم است.

وی یکی از اصلی ترین گزارش های انتقادی هفته نامه متبوعش که مورد اعتراض دولت قرار گرفت، موضوع « اخراج دانشمندان هسته ای از سازمان انرژی اتمی» عنوان کرد و گفت که مستندات این گزارش به دادگاه ارجاع خواهد شد.

سردبیر « ۹ دی» اظهار داشت: هفته گذشته خبر توقیف « ۹ دی» را از منابع غیر رسمی شنیده بودیم اما معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت راستگویان و دبیر هیئت نظارت آن را تکذیب کردند اما امروز، نظر هیئت رسماً به مدیرمسئول هفته نامه ابلاغ شد.

معاف در پایان با استقبال از ارجاع پرونده این هفته نامه به دادگاه، متذکر شد: مسئولان ۹ دی مستندات خود در خصوص گزارش های منتشره در این نشریه را در دادگاه ارائه خواهند داد.