به گزارش پارس به نقل از مهر، اواخر آذرماه سال جاری، جوان دانشجویی با مراجعه به کلانتری ۱۲۴ قلهک به مأموران اعلام کرد که کیف حاوی لپ تاپ، چند عدد کارت عابر بانک و دیگر مدارک شناسایی اش از داخل خودرو به سرقت رفته است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع" سرقت از داخل خودرو" و به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره بیستم و معرفی خود به عنوان دانشجوی مقطع دکتری در رشته الکترونیک به کارآگاهان گفت: ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به همراه یکی از همکلاسی هایم، داخل یک کافی شاپ در نزدیکی باغ قلهک در حال صحبت درباره موضوع پایان نامه دانشگاهی و زمان دفاع از آن بودم. پس از مدت ها کار تحقیقاتی موفق شده بودم تا پایان نامه خوبی تهیه، تنظیم و آماده ارائه کنم و حتی جلسه دفاع از پایان نامه نیز از سوی اساتید مشخص شده بود.
مالباخته در خصوص نحوه سرقت پایان نامه خود به کارآگاهان گفت: روز سرقت در حالی که متن پایان نامه را در داخل لپ تاپ ذخیره کرده و لپ تاپ را نیز در صندوق عقب ماشین گذاشته بودم، به محل ملاقات خود با یکی از همکلاسی هایم مراجعه کردم. قصد داشتم تا موضوعات پایان نامه را به ایشان ارائه کنم و به همین علت به محل پارک خودرو مراجعه کرده اما زمانیکه اقدام به باز کردن درب صندوق عقب ماشین نمودم، در کمال تعجب متوجه شدم که کیف حاوی لپ تاپ و دیگر مدارک شناسایی و… سرقت شده است.

با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر قرار داشتن چند عابر بانک حاوی رمز در داخل کیف حاوی لپ تاپ، بلافاصله کارآگاهان به بررسی تراکنش مالی حساب های عابر بانکی مالباخته پرداخته و متوجه شدند که در همان شب سرقت، وجوه نقد حساب ها برداشت شده است.

با شناسایی محل برداشت پول از حساب های بانکی مالباخته در مناطق تهرانپارس و قیطریه، کارآگاهان به بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته بانکی پرداخته و در تصاویر به دست آمده از دو شعبه مختلف بانکی، موفق به شناسایی فرد مشخصی شدند که اقدام به برداشت از حساب های عابربانکی متعلق به مالباخته کرده بود.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انتشار این خبر اعلام کرد: با توجه به شناسایی متهم پرونده از طریق دوربین های مداربسته ی بانکی و برای شناسایی هویت و دستگیری این شخص، دستور انتشار تصاویر به دست آمده از متهم، از سوی بازپرس پرونده صادر شده است. به همین خاطر از تمام شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم تحت تعقیب اداره بیستم پلیس آگاهی تهران شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت، محل تردد و یا مخفیگاه متهم را از طریق شماره تماس های ۵۱۰۵۵۵۲۰ و ۵۱۰۵۵۶۲۰ در اختیار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.