به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی اصغر فانی امروز در مراسم روسای پردیس دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: تربیت معلم مهمترین رکن مدیریت در آموزش و پرورش است چرا که معلمی یک کار تخصصی است و نیاز به مهارت و شایستگی ها دارد. همچنین هر چه دوره تحصیلی در پایه های ابتدایی تر باشد کار تخصصی معلم بیشتر است.

وی افزود: در فرآیند مدیریت منابع انسانی در آموزش و پرورش سه مرحله جذب، تربیت و نگهداشت نیرو مهم است که دانشگاه فرهنگیان در آموزش و تربیت نیروی انسانی نقش ممتازی دارد. به همین دلیل است که اعتقاد داریم دانشگاه فرهنگیان باید دو نقش تربیت نیروی انسانی و بهسازی را انجام دهد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تأسیس مرکز ارزیابی حرفه ای معلمان گفت: تأسیس این مرکز باید بر عهده دانشگاه فرهنگیان باشد به گونه ای که صلاحیت حرفه ای معلمان ارزیابی و برای آنها گواهی نامه صادر شود و از این طریق فرهنگیان را به ارتقای فردی و گروهی دعوت کرد.

فانی ادامه داد: حضور در کلاس های آموزشی برای تمام معلمان به آسانی امکان پذیر نیست بنابراین باید با بسته های فرهنگی که در دانشگاه طراحی می شود آنها را در اختیار معلمان قرار داد که پس از مطالعه آن در آزمون های مربوطه شرکت و گواهینامه دریافت کنند. باید توجه داشت که مرکز ارزیابی حرفه ای معلمان به عنوان یک حلقه در رتبه بندی معلمان مطرح است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در مدیریت منابع انسانی اگر صرفاً بر روی آموزش تأکید کنیم راه به جایی نمی بریم. آموزش، ارزیابی، پاداش و حقوق و دستمزد باید با یکدیگر لحاظ شود.

فانی با اشاره به سیاست های آموزش و پرورش در حوزه منابع انسانی یادآور شد: نخستین سیاست ما در حوزه منابع انسانی جذب و تربیت نیرو از بوم برای بوم است. یعنی از یک طرف استان به آن طرف استان نیرو نبریم که این نیروها بعد از سه تا چهار سال کار دوباره خود را به زادگاهشان منتقل کنند. این موضوع باعث شده است تا در برخی نقاط با کمبود نیرو و در برخی نقاط با تورم نیرو مواجه شویم. بنابراین در تلاش هستیم تا برای کل کشور بوم هایی را تعریف کنیم و هر یک از این بومی ها نیازهای خود را تأمین کنند. هم اکنون مدیران کل آموزش و پرورش استان ها مأموریت پیدا کرده اند بوم های را مشخص کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پذیرش دانشگاه فرهنگیان از سال آینده در دفترچه شماره دو کنکور براساس این بوم های طراحی می شود.

وی با اشاره به سیاست دوم وزارت آموزش و پرورش در حوزه منابع انسانی گفت: تأمین نیروی انسانی سیاست دوم ماست که باید تنوع در روش تأمین نیرو در آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد و این کار را با محوریت دانشگاه فرهنگیان اجرا کنیم.