به گزارش پارس به نقل از تسنیم، زهره طبیب زاده با اشاره به اینکه میزان تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده برای آموزش و پرورش در بودجه سال ۹۲ در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی شد، اظهار داشت: در این بررسی ها متوجه شدیم که اختصاص بخشی از مالیات سیگارهای وارداتی برای توسعه فضاهای ورزشی و اختصاص بخشی از عوارض گاز شهری به منظور نوسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس محقق نشده است.

وی افزود: در بودجه سال ۹۲ مقرر شد تا بخشی از عوارض سیگارهای وارداتی به ورزش مدارس اختصاص یابد که این اعتبار تخصیص نیافت از سوی دیگر مقرر بود تا برای نوسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شود که صرفا ۱۰۰ میلیارد تومان آن محقق شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اینکه طی هفته آینده جلسه ای را با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای بررسی عدم تخصیص این اعتبارات خواهیم داشت، گفت: آموزش و پرورش به شدت کسری بودجه دارد به گونه ای که برای پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان، مطالبات حق التدریس ها و سرانه مدارس دچار مشکل است در چنین شرایطی اختصاص نیافتن اعتبارات در نظر گرفته شده آموزش و پرورش را با مشکل مواجه می سازد.

طبیب زاده بیان کرد: چند روز گذشته شاهد آتش سوزی در یکی از مدارس شمالی کشور به دلیل فرسودگی سیستم برق کشی مدرسه بودیم باید توجه داشت که نوسازی این مدارس نیاز به تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده دارد؛ بنده آبان ماه از وزیر اقتصاد سوال کردم که چرا اعتبار نوسازی سیستم گرمایشی مدارس تخصیص نمی یابد که پس از پیگیری نمایندگان مجلس از اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده تنها ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی ادامه داد: به هر حال برای حل مشکلات آموزش و پرورش نیاز داریم تا اعتبارات در نظر گرفته شده به طور مناسب و به موقع تخصیص یابد.