به گزارش پارس به نقل از مهر، شهیندخت مولاوردی درباره تعداد سازمانهای مردم نهاد حوزه زنان توضیح داد: بر اساس آخرین اطلاعات و آمار دریافتی تاکنون یکهزار و ۶۸۰ نهاد مردمی مجوز رسمی برای فعالیت دریافت کرده اند که در حال حاضر تنها ۶۸۰ تشکل با عنوان زنان اعلام آمادگی و حضور کرده اند.

وی افزود: با توجه به تغییر نگاه دولت نسبت به فعالیت سازمانهای مردم نهاد معاونت زنان نیز درصدد است تا از توان و ظرفیت نهادها به عنوان بازوان فکری و اجرایی استفاده کند.

به گفته مولاوردی، تاکنون چندین جلسه با تعدادی از مدیران این سازمانهای مردم نهاد تشکیل شده و امیدواریم که مدیران آنها آمادگی و حضور بیشتری برای فعالیتهای حوزه زنان داشته باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین درباره تشکیل کارگروه های تخصصی حوزه زنان در این معاونت توضیح داد: قرار است ۲۱ کارگروه تخصصی در حوزه زنان تشکیل شود که در حال حاضر فعالیت ۱۰ کارگروه در این معاونت کلید خورده است.

وی ادامه داد: کارگروه آمار و اطلاعات، بهداشت، اوقات فراغت و ورزش، هنر، کارآفرینی و اشتغال، حقوق و مدیریت زنان از جمله این کارگروه هاست.

مولاوردی همچنین درباره تشکیل ستاد ملی زن و خانواده با حضور رئیس جمهور تا قبل از پایان سال توضیح داد: برنامه ریزی هایی انجام شده بود تا این جلسه تشکیل شود اما با توجه به آنکه هنوز به جمع بندی نهایی برای موضوعات تشکیل نخست این جلسه نرسیده و از سوی دیگر رئیس جمهور فرصت لازم را تا قبل از پایان سال برای حضور در این جلسه ندارد، تشکیل نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده در دولت یازدهم به سال جدید موکول شد.

وی ادامه داد: البته پیگیر مصوبات انبوه این ستاد هستیم و از دستگاهها خواسته ایم که فعالیتهای خود را درباره اجرایی شدن یا نشدن مصوبات به ما گزارش دهند.

مولاوردی عنوان کرد: تا آنجا که در جریان هستم در دولت گذشته مصوبات انبوهی در ستاد ملی زن و خانواده وجود داشته اما متاسفانه هیچ کدام اجرایی نشده که دستگاهها باید دلیل عدم اجرای آن را نیز توضیح دهند.