به گزارش پارس به نقل از تسنیم، اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  در خصوص این که آیا شما مطرح کردید که پرندگان از تهران قهر کردند، اظهار داشت: ما ۱۴۶ گونه پرنده در تهران داریم که مطالعات نشان می دهد این پرندگان در برخی نقاط مانند پارک پردیسان، پارک شهر و پارک سعدآباد حضور دارند و از شهر تهران به دلیل توسعه ساخت و ساز قهر کردند.

وی با بیان این که تمام درختان شمیرانات و اقدسیه در شمال تهران را قطع کرده ایم و جای آن را آپارتمان ساخته ایم که این خود باعث شده پرندگان از شهر تهران قهر کرده و امکانات برای لانه گذاری آن ها وجود نداشته باشد، ادامه داد: باید بگویم که پرندگان نمی توانند در شیروانی و روی آسفالت رغبت لانه گذاری داشته باشند بنابراین در سطح شهر به چشم دیده نمی شوند.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در پارک شهر و پارک پردیسان ما غوغای پرندگان را شاهد بوده و بر روی هر شاخه پنج پرنده لانه گذاری کرده اند بنابراین تحقیقات نشان می دهد ۱۴۶ گونه پرنده در ۷ ایستگاه در شهر تهران وجود دارد ولی در سطح شهر حضور آن ها وجود ندارد.

کهرم اظهارداشت: همواره توسعه شهر نشینی با تخریب اکوسیستم های طبیعی و تنوع زیستی همراه بوده و پیامد آن، از بین رفتن گونه های گیاهی و جانوری است. بنابراین اکنون که پرنده ای در سطج شهر حضور ندارد به دلیل عدم رغبت و در نهایت از بین رفتن آن هاست.

* هیچ خبرنگاری به دادگاه نمی رود

کهرم با بیان این که ما برای گسترش ساخت و ساز جنگل ها و زمین های کشاورزی و درختان را نابود کرده ایم، گفت: در برخی مناطق بنده نیز پرنده خواص دیدم بنابراین چنین پرنده ای نیز وجود دارد ولی با توجه به آلودگی هوا و توسعه شهرنشینی میزان حضور پرندگان در سطح شهر بسیار کم است.

وی در خصوص اقدام مهم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: با حضور خانم ابتکار دیگر از هیچ خبرنگاری شکایت نشده و به دادگاه روانه نمی شود که البته این موضوع در گذشته وجود داشت. همچنین رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست یکی از دغدغه هایش کاهش آلودگی هوا و استانداردسازی سوخت و خودرو است و در این زمینه گام های مؤثری برداشته است.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: در راستای آلودگی هوا باید به مباحث زیادی توجه کنیم که از جمله آن گسترش حمل و نقل عمومی نیز بسیار مهم است. امیدواریم بتوانیم با اقدامات مؤثر شاهد محیط زیستی مطلوب باشیم.