به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رضا احمدی اظهار داشت: در اوایل هفته گذشته پرونده ای با موضوع کلاهبرداری از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک به پلیس آگاهی استان مرکزی ارجاع شد.

وی تصریح کرد: در مراحل نخست تحقیقات، شاکی با حضور در پلیس آگاهی به ماموران گفت روز گذشته شخصی طی تماس تلفنی با مغازه موبایل فروشیم اعلام کرد که از طریق تبلیغات اینترنتی با مغازه من آشنا شده و قصد خرید دو دستگاه تلفن همراه گران قیمت را داشته و خواستار پرداخت وجه و ارسال آن از طریق پیک پستی به نشانی اعلامی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی ادامه داد: بعد از دریافت درخواست مشتری، با توجه به نزدیکی محل شخصا با یک دستگاه موتورسیکلت به مجتمع مسکونی اعلام شده مراجعه کرده و بعد از تماس با خریدار زوجی جوان به درب مجتمع مراجعه و گوشی های موبایل را تحویل گرفته و برای آوردن وجه آن به آپارتمان برگشته و دیگر از آنها خبری نشد.

احمدی اظهار داشت: بعد از اظهارات مال باخته بلافاصله تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را برای بررسی موضوع شروع کردند که بعد از یک هفته اقدامات فنی و تحقیقات گسترده پلیسی، کارآگاهان توانستند فرد مورد نظر را شناسایی و در حالی که قصد خروج از شهرستان اراک را داشت، به همراه همسرش دستگیر و به یگان انتظامی انتقال دهند.

وی اضافه کرد: در ابتدای تحقیقات زوج دستگیر شده به بزه خود معترف نبوده که بعد از مواجهه حضوری با شاکی و ارائه مستندات قانونی با اعتراف به جرم ارتکابی به ۹ فقره کلاهبرداری به همین روش از شهروندانی در شهرهای تهران، کرج و اراک اعتراف کردند.

احمدی با اشاره به ادامه تحقیقات تکمیلی از متهمان دستگیر شده خاطر نشان کرد: در بازجویی های صورت گرفته از این زوج کلاهبردار مشخص شد که در تمامی کلاهبرداری ها، آن ها بعد از شناسایی سوژه مورد نظر خود با ارائه نشانی های جعلی و بعد از دریافت بسته خود بدون پرداخت وجه از محل متواری می شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی در پایان خطاب به تمامی فروشندگان محصولات اینترنتی و تلفنی که از طریق ارسال پیک، اقدام به ارسال محصولات خود می کنند، تاکید کرد: در هنگام تحویل کالاهای خود از طریق پیک حتما نسبت به شناسایی دقیق مشتری خود اقدام کرده تا در دام افراد سودجو و کلاهبردار گرفتار نشوند.