به گزارش پارس به نقل از مهر، حجت الله بهروزدر با اشاره به به زمان بهره برداری از این خط که مصادف با ماه پایانی سال شده است، گفت: احتمال استقبال شهروندان از این خط بسیار بیشتر از پیش بینی های اولیه است.

بهروز درباره اهداف راه اندازی خط ۹ BRT در بلندترین بزرگراه شمالی جنوبی پایتخت گفت: اتوبوس های تندرو امتحان خود را در تسهیل تردد شهروندان، کاهش بار ترافیکی، دسترسی آسان به دیگر خطوط حمل و نقل عمومی، افزایش ظرفیت جا به جایی مسافران در شبکه حمل و نقل عمومی پس داده است و این دلایل از جمله اهداف برای راه اندازی خط BRT بزرگراه امام علی (ع) بوده است.

وی ادامه داد: عبور این خط و ایجاد تلاقی با خط یک BRT امکان دسترسی شهروندان به دیگر سامانه های حمل ونقل شهری مثل مترو را فراهم می کند.

به گفته قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، طول خط ۹ BRT در حدود ۳۶ کیلومتر است که از این جهت بلند ترین خط سامانه اتوبوس های تندرو به حساب می آید. این خط از انتهای شرقی بلوار ارتش (پایانه لاله) آغاز می شود و در ادامه با عبور از بزرگراه امام علی (ع) به سمت جنوب – بلوار شهید کریمی و بلوار دستواره به ایستگاه مترو جوانمرد قصاب می رسد. به طوری که خط ۹ از ۸ منطقه تهران می گذرد. همچنین در مسیر خط ۹،۴۰ ایستگاه نصب شده که از این تعداد ۱۷ ایستگاه دو طرفه و ۲۳ ایستگاه یکطرفه است.

مطالعات اولیه کارشناسان سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از میزان جابه جایی مسافر توسط طولانی ترین خط تندرو پایتخت نشان می دهد که در روزهای نخست بهره برداری از خط ۹ BRT روزانه ۲۷۰ هزار جابه جایی مسافر انجام می شود.