به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در پی گزارشات مردمی و انتقادات به برخی از مشکلات در مرکز آموزشی درمانی شفایحیائیان، داود جعفری رئیس مرکز آموزشی درمانی شفایحیائیان به خبرنگار تسنیم پاسخ داد که در خصوص گلایه نخست بیماران درباره زمان کم بودن شرح حال بیماران در این مرکز قابل ذکر است که نحوه پذیرش بیماران در این مرکز به دو صورت است. در وهله اول بیمارانی که از طریق اورژانس این مرکز که به صورت ۲۴ ساعته است پذیرش می شوند که در این مرحله برای تمام مراجعه کنندگان پرونده اورژانس و سرپایی تشیکل می شود که در آن توسط پزشکان اورژانس شرح حال چگونگی حادثه و نحوه مصدومیت بیمار گرفته می شود. در صورت نیاز به بستری شدن بیمار نیز پرونده بستری تشکیل می شود. براین اساس مجدداً شرح حال کامل و علمی از بیمار توسط پزشکان اورژانس این مرکز گرفته می شود. وی ادامه داد: شیوه دوم پذیرش بیماران نیز از طریق درمانگاه تخصصی است. ابتدا در کلینیک اولیه جهت بیمار پرونده تشکیل می شود. در آن شرح حال علمی از بیمار و مصدومیت بیمار توسط پزشک کلینیک اولیه گرفته می شود و با رویت مدارک پزشکی رادیوگرافی و معاینه بالینی بیمار پزشک متخصص برای بیمار مشخص و جهت نامبرده تعیین نوبت می شود. براین اساس در مراجعه به متخصص مربوطه برای بار دوم مجدداً شرح حال از بیمار گرفته می شود. که این مراحل خود نشان دهنده اهمیتی است که در این مرکز به گرفتن شرح حال علمی بیماران داده می شود.

جعفری در خصوص دومین موارد انتقاد و گلایه بیماران گفت: این مرکز با توجه به اینکه یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی و همچنین فوق تخصصی ارتوپدی است. علاوه بر متخصصان ارتوپدی و تیم دستیار ارتوپدی هیئت علمی به صورت ۲۴ ساعته در این مرکز وجود دارد و به ارائه سرویس به بیماران اورژانسی و الکتیو می پردازند که لیست اسامی کشیک پزشکان متخصص ارتوپدی این مرکز در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران به صورت ماهیانه مشخص و موجود است. براین اساس متخصصان سرطانی که انتقاد کنندگان از آنان یاد کرده اند خود از متخصصان ارتوپدی همین مرکز هستند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شفایحیائیان ادامه داد: همچنین یادآور می شود که این مرکز تنها مرکز تخصصی ارتوپدی است که بیمارانی را که لازم است برای ادامه درمان به خارج از کشور اعزام شوند با کمترین هزینه در این مرکز تحت درمان قرار می دهد و این مرکز دارای بالاترین تعداد اعمال جراحی ارتوپدی تعویض مفصل زانو، لگن و اسکلیوز در مرکز درمانی دولتی در سطح کل کشور است.

جعفری در خصوص مورد سوم گلایه بیماران از عدم تکریم ارباب رجوع و سرگردانی بیماران در این مرکز به تسنیم عنوان کرد که در تمام واحدها و درمانگاه های این مرکز تابلو و علائم راهنمایی کننده جهت سهولت هدایت بیماران و مراجعه کنندگان نصب شده است، براین اساس بیماران و مراجعه کنندگان با استفاده از آن می توانند در کمترین زمان به تمام قسمت های بیمارستانی دسترسی داشته باشند. همچنین با توجه به وجود واحد حاکمیت بالینی و دفتر رسیدگی به شکایات در صورت وجود هر گونه شکایت از طرف مراجعه کنندگان در اسرع وقت به شکایات آن رسیدگی و پیگیری لازم به عمل می آید.