به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علیرضا کمرئی در رابطه با آخرین وضعیت مدرسه عترت که پلمپ شده و حکم تخلیه آن توسط مالک صادر شد و قرار است به دانشگاه آزاد کرایه داده شود، اظهار داشت: این مدرسه از مدارس قلع و قمعی بوده اما کاربری زمین آن آموزشی است و زمین برای آموزش و پرورش است.

وی افزود: زمین این مدرسه دارای کاربری آموزشی است اما در مقعطی تصمیم گرفته شد تا به مالک تحویل داده شود بنابراین دانش آموزان این مدرسه جابه جا شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ادامه داد: آموزش و پرورش در تلاش است تا مدرسه عترت را به تملک درآورد اما برخی از مسئولان شهر درنظر دارند تا این مدرسه را به دانشگاه آزاد واگذار کنند و در این مورد اختلاف نظر داریم.

کمرئی با اشاره به اینکه زمین های دارای کاربری آموزشی به دلیل نیاز آموزش و پرورش باید در اختیار مدارس قرار بگیرند، گفت: به دلیل نبود زمین در اطراف مدرسه عترت نمی توانیم در رابطه با کاربری آن مصالحه کنیم و این زمین باید در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد از همین رو جلسه ای را با مسئولان فرمانداری قرچک برای مشخص شدن موضوع در پیش رو داریم.

به گزارش تسنیم؛ ۲۵ آبان بود که گزارشی را درباره پلمب مدرسه ای در قرچک منتشر کردیم. مدرسه ای که به دلیل عدم توافق میان آموزش و پرورش و صاحب آن درهایش به روی ۸۰۰ دانش آموز بسته شد. ماجرا از این قرار بود که صاحب مدرسه برای فروش آن درخواست ۱۰ میلیارد تومان پول از آموزش و پرورش داشت اما به دلیل ناتوانی آموزش و پرورش از تامین اعتبار حکم تخلیه مدرسه صادر شد.

مدرسه دخترانه عترت در دو شیفت صبح و عصر فعالیت می کرد که پذیرای ۳۰۰ دانش آموز در مقطع راهنمایی و ۵۰۰ دانش آموز در مقطع دبستان بود اما با حکم تخلیه مدرسه، این دانش آموزان در سطح مدارس دیگر منطقه پراکنده شدند که این موضوع نیز باعث افزایش تعداد دانش آموزان در مدارس اطراف و افزایش میانگین تعداد دانش آموزان در کلاس های درس شده است.

این روزها اخباری شنیده می شود که مدرسه عترت که درهایش به روی ۸۰۰ دانش آموز دختر قرچک بسته شده قرار است به دانشگاه آزاد شهرستان قرچک اجاره داده شود این در حالی است که مسئولان آموزش و پرورش قرچک بارها خواستار اجاره این مدرسه از مالک آن شده اند که با نظر مخالف وی مواجه شده اند.