به گزارش پارس به نقل از مهر، مردم سوریه از ترس انتقا م جویی گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) ، با ازدواج دخترانشان با این افراد مسلح موافقت می کنند.

ازدواج عناصر مسلح گروه تروریستی داعش با دختران جوان سوری در مناطق تحت سلطه داعش افزایش یافته است.

در بین اهالی شهرکهای تحت سلطه داعش خانواده هایی هستند که مجبورند دخترانشان را به ازدواج نیروهای این گروه درآورند، زیرا از انتقام این گروه مسلح می هراسند.

شبکه تلویزیونی اماراتی" الان" در این خصوص گزارش داد که دیروز دختری از اهالی الرقه که تنها ۲۲ سال سن داشت با ازدواج اجباری با یکی از این اشخاص مخالفت و سپس خودکشی کرد. زیرا پدر وی این دختر را مجبور کرده بود با جوان مسلح تونسی که به سوریه آمده بود ازدواج کند.

این شبکه در زمینه مخالفت دختران سوری با ازدواجهای تحمیلی گزارشی تهیه و با برخی دختران و زنان سوری مصاحبه کرده است، همه این دختران نقاب بر چهره دارند تا شناخته نشوند.

یکی از دختران می گوید: حادثه ای که برای یکی از خواهران ما به نام فاطمه رخ داد و خودکشی او بسیار دردناک است. وی با مساله ای مخالفت کرد که همه ما دختران اهالی الرقه را تهدید می کند. زیرا این افراد مسلح مهاجر که از کشورهایشان به اینجا آمده اند، برای ما شناخته شده نیستند و سابقه آنها نیز معلوم نیست. عُرف و رسم منطقه ما این است که ازدواج دختر و پسر از قبیله ای با قبیله دیگر صورت می گیرد زیرا یکدیگر را کاملا می شناسند

وی افزود: اما این افراد مسلح را هیچ کس نمی شناسد پس چگونه برخی خانواده ها حاضر می شوند دخترشان را به آنها بدهند. این در حالی است که وی به قول خودش اینجا آمده است تا مبارزه کند نه اینکه برای ازدواج آمده باشد. کسی که به ادعای خود برای" مبارزه" آمده، یعنی دنیا را ترک کرده است. پس ازدواج وی با دختری از منطقه الرقه چه معنا دارد؟ شاید بعد از مدتی این جوان مسلح کشته شود و این دختر بیوه خواهد شد. یا اینکه مادر فرزندی خواهد شد که پدرش در جنگ کشته شده است.

یکی دیگر از زنان سوری گفت: ازدواج با یکی از نیروهای داعش، برای هیچ یک از زنان سوری قابل قبول نیست. فاطمه خودکشی کرد تا از این ازدواج اجباری رهایی یابد. نیروهای داعش ما را تهدید می کنند و سلاح حمل می کنند. این حادثه بر روحیه من و بسیاری از زنان سوریه تاثیر بسیار بدی گذاشته است. از خدا می خواهم ما را نجات دهد.

خبرها حاکی است که برخی از خانواده های دختران با این ازدواجها موافق هستند و گفته می شود که موافقت این خانواده ها یا به طمع مال و ثروت عناصر گروه داعش و یا ترس از انتقام جویی آنها است، و یا اینکه این خانواده ها از هواداران گروه داعش هستند.