به گزارش پارس به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه در دیدار با هنرمندان و ورزشکاران اظهار داشت: محوری ترین آسیب اجتماعی کشور مواد مخدر است به صورتی که ۲۰ درصد قتل ها، ۵۵ درصد طلاق ها و درصد زیادی از سرقت ها به علت گرایش و مصرف مواد مخدر است. اگر ما بتوانیم این معضل را حل کنیم مابقی مشکلات اجتماعی رفع می شود. وی افزود: بر اساس نظرسنجی های انجام شده لذت جویی دلیل اصلی مصرف مواد مخدر است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه کنترل مرزها نسبت به گذشته افزایش نسبی یافته است تاکید کرد: سال گذشته ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شد که این میزان تنها در ۹ ماهه نخست امسال کشف شده است.

رحمانی فضلی از تغییر مواد مخدر سنتی به صنعتی خبر داد و افزود: مواد مخدر صنعتی با انواع مختلف و حتی برای مصرف دانشجویان ارائه می شود.

در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار معتاد در کشور داریم که این میزان در دنیا ۲۱۰ میلیون نفر است البته باید بگویم که این مقدار برای ما که کشوری مسلمان هستیم زیبنده نیست و آمار معتادان باید کاهش یابد.

وزیر کشور با اشاره به حرکت ستاد مبارزه با مواد مخدر به سمت پیشگیری و درمان ادامه داد: در حال حاضر ۵ هزار و ۳۰۰ مرکز درمانی که ۹۰ درصد آنها خصوصی است در کشور فعال هستند و ۷۵۰ هزار معتاد کشور تحت درمان قرار دارند.

به گفته رحمانی فضلی درآمد سالانه تجارت مواد مخدر ۱۶۰۰ میلیون دلار در دنیا است در حالی که درآمد تجارت مواد مخدر در ایران ۳ هزار میلیارد دلار است.