به گزارش پارس به نقل از مهر، ساعت هشت شب هشتم آبان امسال زن جوانی به همراه همسرش به کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس مراجعه و عنوان داشت: مرد جوانی حدود ۳۰ ساله، با تهدید چاقو وارد خانه شد و پس از سرقت طلا و جواهرات، وجوه نقد و… داخل خانه، خودرو متعلق به همسرم را نیز از داخل پارکینگ سرقت کرد و از محل متواری شد. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع" سرقت به عنف" و به دستور شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حال باز کردن در ورودی خانه بودم که ناگهان یک نفر آقای حدود ۳۰ ساله، جلوی دهانم را گرفت و با تهدید چاقو داخل خانه شد و مرا تهدید کرد تا سر و صدا نکنم. پس از سرقت گوشواره طلا، دوربین، لب تاپ، ۶۰۰ هزار تومان وجه نقد و… ، سوئیچ خودرو پراید همسرم را برداشت و ماشین را از داخل پارکینگ سرقت و از محل متواری شد" .

سرانجام آذر امسال ماموران تجسس ویژه کلانتری ۱۴۴ تهرانپارس متوجه شدند که یکی از مجرمین سابقه دار منطقه" خاک سفید" به نام" مهدی" که اعتیاد به موادمخدر داشته و شغل مشخصی هم ندارد، با یک دستگاه خودرو پراید در حال تردد در محدوده شرق تهران است. مشخصات خودرو پراید بررسی و مأموران متوجه شدند که دستور توقیف خودرو در سیستم جامع پلیس ثبت شده است.

مأموران با اطلاع از سرقتی بودن خودرو پراید، محل تردد مهدی در منطقه جوادیه تهرانپارس را تحت مراقبت قرار داده تا اینکه ساعت ۱۳ پنجم آذر امسال، مهدی با مشاهده مأمورین قصد متواری شدن از دست آنها را داشت که طی یک تعقیب و گریز و به علت عدم توجه به دستور ایست، مأمورین اقدام به تیراندازی به سمت خودرو کرده اما مهدی همچنان تلاش داشت تا از دست آنها متواری شود که با توجه به شلیک چندین تیر هوایی از سوی مأمورین و عدم توجه به دستور ایست، مهدی از ناحیه پای راست مورد هدف گلوله قرار گرفته و دستگیر شد.

با انتقال متهم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، وی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت که خودرو را یکی از دوستانش به نام مسعود. د به وی تحویل داده است. با معرفی" مسعود. د" به عنوان سارق به عنف منزل و خودرو، وی به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه موادمخدر، زورگیری، سرقت موتورسیکلت، سرقت داخل خودرو و… مورد شناسایی قرار گرفت. شاکی نیز پس از مشاهده تصویر متهم، وی را به صورت کامل و دقیق مورد شناسایی قرار داد.

با شناسایی" مسعود" به عنوان متهم اصلی پرونده، دستور شناسایی و دستگیری وی در سیستم جامع پلیس ثبت و پس از مدتی کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی متوجه شدند که" مسعود" به اتهام دهها فقره سرقت داخل خودرو از سوی پلیس آگاهی شهرستان بابل دستگیر و به زندان منتقل شده است. بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و متهم برای انجام تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

با آغاز تحقیقات از متهم، مسعود به سرقت به عنف از منزل شاکی و همچنین سرقت های مشابه اعتراف کرد. متهم در ادامه اعترافاتش عنوان داشت که در چندین فقره از سرقت هایش و با وجود سرقت اموال باارزش داخل خانه ها،
با تهدید سلاح سرد اقدام به آزار و اذیت زنان کرده است. از جمله در یک فقره از سرقت ها در شهر اصفهان، متهم پس از سرقت طلا و جواهرات زن جوانی را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

متهم در خصوص پرونده" سرقت به عنف همراه با آزار و اذیت" به کارآگاهان گفت: پس از مصرف شیشه در داخل خودرو، متوجه زن جوانی شدم که وارد یک ساختمان مسکونی شد. متوجه شدم که در ساختمان کاملا بسته نشده و از همین فرصت استفاده کرده و وارد ساختمان شدم. زن جوان به همراه بچه چند ساله اش در داخل خانه بود که با دیدن من بسیار ترسید. با تهدید چاقو او را مورد مورد آزار و اذیت قرار داده و پس از سرقت طلا و جواهرات همراه این زن، او را در داخل اتاقی حبس کرده و به سرعت از ساختمان خارج شدم.

با اعترافات به دست آمده از مسعود، شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم از جمله" سرقت های به عنف" در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

با بررسی پرونده سرقت های مشابه، تعداد دیگری از شکات و مالباختگان در مناطق و شهرک های حاشیه شرق تهران شناسایی و پس از مواجهه حضوری با متهم، مسعود را به صورت کامل مورد شناسایی قرار دادند.

یکی از شکات پس از شناسایی متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ۱۰ شب ۱۳ مهر امسال" در خیابان قنات کوثر و هنگام بازگشت به منزل، برای خرید دارو از ماشین پیاده شده بودم. لحظه ای که سوار ماشین شدم، ناگهان شخصی ناشناس با شمشیر سوار ماشین شد و با تهدید اقدام به سرقت وجه نقد، ساعت و ضبط خودرو کرد.

یکی از شکات زن پرونده نیز پس از شناسایی متهم در اظهاراتش به کاراگاهان گفت: متهم از بالکن وارد خانه شد و با تهدید چاقو عنوان داشت که در صورتیکه صدایم دربیاید مرا خواهد کشت. بعد گفت: " هرچه طلا داری بده" و با قیچی دستبند داخل دستم را برید و پس از سرقت دستبند، یک انگشتر، یک جفت گوشواره و یک ساعت، مرا به داخل اتاقی برد و محبوس کرد.

سرهنگ رضا مؤذن رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب سرقت های متعدد و احتمال افزایش تعداد جرایم ارتکابی و تعداد شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری ۱۲۰ سیدخندان مراجعه کنند.