به گزارش پارس به نقل از تسنیم، منابع رسانه ای و امنیتی ترکیه و لبنان از انجام عملیات های تروریستی داعش در این دو کشور خبر دادند.

منابع ترکیه ای از تلاش تروریست های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام برای انجام عملیات های تروریستی در این کشور خبر دادند.

سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه (میت) و منابع وابسته به پلیس ترکیه از تلاش اعضای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) برای حمله به اهدافی در داخل ترکیه خبر دادند.

منابع ترکیه ای به تلاش تروریست های داعش برای عملیات های ترور و به کارگیری خودروهای بمب گذاری شده اشاره کردند.

روزنامه حریت ترکیه در شماره امروز خود از بررسی گزارش سازمان اطلاعات و امنیت ملی و پلیس ترکیه در جلسه هفتگی کابینه ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان و حضور نجدت اوزیل رئیس ستاد ارتش در آنکار و اتخاذ تصمیمات ضروری در این باره خبر داد.

خاطرنشان می شود که جنگنده های ترکیه اخیرا مراکز داعش در شمال سوریه را هدف قرار داده بودند.

منابع امنیتی در لبنان اعلام کردند که گروه تروریستی" داعش" تصمیم گرفته است تا وارد لبنان شده و این کشور را نیز در سیطره خود بگیرد.

این تصمیم پس از بروز اختلاف و درگیری میان" ابوبکر البغدادی" فرمانده گروه تروریستی داعش، " ایمن الظواهری" فرمانده القاعده و" ابومحمد الجولانی" فرمانده جبهه النصره در خصوص موضوع پهنه میدان جهاد در شام از سوی ابوبکر البغدادی گرفته شده است.

چندی پیش نیز شبکه او تی وی لبنان گزارش داده بود که توافق میان داعش و جبهه النصره برای شروع فعالیت در لبنان وجود دارد.

این رسانه لبنانی بیان کرده بود که تروریست های دولت اسلامی عراق و شام و جبهه النصره قصد شروع فعالیت در طرابلس، عکار و عرسال را دارند.

بر اساس نقشه گروه های تروریستی صدها تروریست وابسته به گروه های دولت اسلامی عراق و جبهه النصره در شهرهای مذکور حضور پیدا خواهند کرد و مقادیر زیادی سلاح و مهمات به این شهرها وارد می شود.

این رسانه لبنانی از تحرک شدید دستگاه اطلاعاتی سعودی ها در این زمینه با هدف حمایت از اقدامات این تروریست ها پرده برداشت.