به گزارش پارس به نقل از فارس، روز بیست و پنجم تیرماه سال ۹۱ از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ یک فقره درگیری منجر به جرح در خیابان زمزم، به کلانتری ۱۶۱ ابوذر اعلام شد.


با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد فردی حدودا ۳۰ ساله به نام محمد در داخل یک دستگاه خودرو پراید مورد اصابت ضربات جسم تیز قرار گرفته که بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و فرد مصدوم به بیمارستان منتقل می شود.

با وجود اقدامات درمانی و به علت شدت ضربات وارده و خونریزی شدید فرد مصدوم در داخل بیمارستان فوت کرده و پرونده اولیه با موضوع قتل عمد تشکیل، به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور جنایی جهت شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلین در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می گیرد.

 


با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان به محل جنایت مراجعه و از طریق تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته تعدادی از واحدهای تجاری موفق به شناسایی تصاویر صحنه درگیری منجر به جنایت می شوند.

بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته نشان داد که خودرو پراید سفید رنگی که مقتول راننده آن بوده، در ساعت ۲۳: ۴۰ بیست و پنجم تیرماه ۹۱ در پشت چراغ قرمز توقف کرده و در همین زمان یک دستگاه خودرو هیوندا مدل آزرا در پشت خودرو پراید متوقف، راننده آن پیاده و به سمت خودرو پراید می آید.

راننده خودرو هیوندا آزرا، پس از رسیدن به خودرو پراید و در حالیکه شیشه سمت راننده پایین بوده، از زیر لباس خود سلاح سردی را خارج و چندین ضربه به راننده پراید وارد و بلافاصله با خودرو هیوندا از محل متواری می شود.

با بررسی تصاویر صحنه جنایت، مالک خودرو هیوندا آزرا شناسایی و در ادامه تحقیقات مشخص می شود که در شب حادثه خودرو در اختیار فردی به نام حسن. ب بوده است.

بلافاصله کارآگاهان به محل سکونت حسن مراجعه و اطلاع پیدا می کنند که وی در شب حادثه خودرو متعلق به خواهرش را امانت گرفته و پس از ارتکاب جنایت، از محل زندگی خود متواری شده است.

  شناسایی انگیزه جنایت


با شناسایی حسن به عنوان عامل جنایت و یکی از مجرمین سابقه دار که بارها به علت نزاع و درگیری دستگیر و روانه زندان شده، کارآگاهان با شناسایی محل تردد وی و مقتول در قهوه خانه ای واقع در خیابان زمزم به این مراجعه و در تحقیقات خود اطلاع پیدا می کنند که مقتول و قاتل در حدود یک هفته پیش از جنایت، با یکدیگر و در داخل قهوه خانه درگیر شده و طی آن مقتول با استفاده از شیشه اقدام به مجروح نمودن قاتل می کنند و همین موضوع به انگیزه اصلی قاتل (حسن) برای انتقام گرفتن می شود که نهایتا در شب حادثه و پس از خروج مقتول (محمد) از داخل قهوه خانه، وی را تعقیب و در پشت چراغ قرمز به قتل می رساند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انتشار این خبر اعلام کرد: با توجه به متواری بودن متهم، دستور انتشار تصویر این شخص از سوی مقام قضایی صادر شده؛ لذا از کلیه شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه و یا محل های تردد وی دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در این خصوص را از طریق شماره تماس ۵۱۰۵۵۵۱۰ و یا ۵۵۳۸۹۰۴۸ در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.