به گزارش پارس به نقل از اقتصادپرس، معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: متوسط تولید عسل کشورمان حدود ۱۲تا ۱۴ کیلو گرم است که این میزان فاصله بسیاری با میزان تولید درکشورهای دیگر دارد؛ به گونه ای که حتی حجم تولیدات زنبوردار نمونه کشور نیز بسیار پایین است.

اسکندر زند با بیان این مطلب در واکنش به این سوال که در گذشته ما شاهد این بودیم که عملکرد تولید عسل کشور بسیار ضعیف بوده و حالا چه برنامه ریزی هایی برای تغییر این وضعیت صورت گرفته است؟ اظهار داشت: متوسط تولید عسل کشورمان حدود ۱۲تا ۱۴ کیلو گرم است که این میزان فاصله بسیاری با میزان تولید در کشورهای دیگر دارد؛ به گونه ای که حتی حجم تولیدات زنبوردار نمونه کشور نیز بسیار پایین است.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه گفتگوی خود با تاکید بر این که ما باید عوامل دخیل در به وجود آمدن این شکاف را پیدا کنیم تا میزان تولید عسل کشورمان افزایش یابد، درباره تولید عسل تقلبی افزود: کشورهای دیگر برای جلوگیری از این موضوع و نیز شناسایی درصد ناخالصی عسل، کیت های تخصصی را در فعالیت های خود به کار می گیرند.

معاون وزیر جهادکشاورزی متذکر شد: ما به دنبال این هستیم که با به کارگیری این کیت ها و نیز اعمال روش های نظارتی و دقیق، بتوانیم میزان ناخالصی عسل ها را تشخیص دهیم.