گروه اجتماعی -محمد حقانی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار پارس ؛ ضمن اشاره به آلودگی هوای تهران که این اواخر مرز هشدار را نیز رد می کرد، گفت: وجود آلودگی هوای تهران و لزوم حفاظت از جان مردم سبب شد تا پلمپ مراکز صنعتی آلاینده در دستور کار قرار گیرد.
به گفته حقانی، دراستان تهران ۱۷ هزار واحد صنعتی آلاینده فعالیت دارند که برخی از آن ها که از گذشته در محلهای پر تراکم جمعیتی مستقر هستند.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اعلام این خبر که در راستای حفظ سلامتی مردم یک واحد آلاینده ریخته گری در جنوب غرب تهران پلمپ شد، گفت: در راستای کاهش آلودگی هوای تهران در صدد هستیم تا واحدهای صنعتی آلاینده از بافتهای مسکونی و مکانهای پر تراکم خارج شوند تا سلامتی مردم بیشتر از این در خطر نباشد.

حقانی در مورد نقش این مراکز صنعتی در آلودگی هوای تهران گفت: پس از خودرو ها این مراکز بیشترین آلایندگی را در هوای شهر ایجاد می کنند به همین دلیل یا باید فعالیتهای خود را اصلاح کرده و با رفع موانع موجود از حجم آلایندگی خود بکاهند و با اینکه از حریم شهر تهران خارج شوند.

وی به نقش شورای شهر تهران در مبارزه با آلودگی هوا اشاره کرده و گفت: شورای شهر تمام هم و غم خود را به کا رگرفته تا با استفاده از ابزارهای قانونی و اختیاراتی که دارد با مراکز آلاینده هوا مقابله کند.