به گزارش پارس به نقل از بانی فیلم، بلز پوژاد پرو بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون فرانسوی برای بازی در نمایش « بازگشت پسر نافرمان» به کارگردانی علی راضی به ایران آمد.


بلز که قرار است در یکی از نقش های اصلی نمایش ایفای نقش کند،   در پاریس و آوینیون در نمایش هایی به کارگردانی افرادی چون فلیسین ژوتنر و ایزابل استارکیه روی صحنه رفته است و در چندین فیلم سینمایی و تلویزیونی نیز حضور قابل توجهی داشته است. او نظر اساتیدی چون ریموند آکواویوا، تیری هارکور و در استودیوی جردن بسویک شکل گرفته است.
بلز پوژاد پرو او که از موسسان کمپانی" مای رود" است در سال ۲۰۱۲ با علی راضی در تئاتر ملی آماندیه برای نمایش" در جست و جوی تاریخ تولد و انقراض ماموت ها" همکاری کرد.


بازگشت پسر نافرمان» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی علی راضی، پروژه تئاتر مشترکی بین کشورهای ایران و فرانسه است که در اسفندماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود.

پیش از این بازی ناتالی متی بازیگر فرانسوی سریال « مدار صفر درجه» و بابک کریمی بازیگر « جدایی نادر از سیمین» و « گذشته» اصغر فرهادی در این نمایش قطعی شده است.                                                                                                                            
از علی راضی نمایش های مشترک ایرانی – فرانسوی چون « یک بلیط برای بهشت» ، « تولدت مبارک دن کیشوت» ، « اسب های آسمان خاکستر می بارند» ، « انتهای آسمان کجاست» و « درجست و جوی تاریخ تولد و انقراض ماموت ها» در ایران، فرانسه و دیگر کشورها روی صحنه رفته است که نمایش « انتهای آسمان کجاست» جزو نمایش های برگزیده یونسکو در سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹ معرفی شد.